Sunday, March 18, 2012

DUN Cangkat Jong - telur di hujung tanduk............

Wak nak buat sikit ramalan tentang kawasan DUN Changkat Jong, Teluk Intan. Perak. Pada pendapatan Wak pada PRU 13 ni berakhir lah kuasa PAS kawasan DUN Changkat Jong. Sebelum Wak teruskan hujah2 Wak Wak minta penyokong2 PAS bersabar dan jangan emosi.

Wak sanggup berkata demikian berdasarkan pemerhatian Wak sepanjang masa PAS berkuasa di kawasan DUN Changkat Jong. Per tama2 nya kemenangan PAS se mate2 ada berlaku pergeseran dalam UMNO kerana tersalah pilih calun nye. Penyokong2 Onn sudah sabotage sama calun baru yang di pilih oleh pucuk pimpinan UMNO. Sekarang 'kiambang sudah bertaut'.

Ke dua, jika calun PAS yang sedang pegang jawatan ADUN ni dikekalkan, make PAS langsung tiada peluang. Wak kate demikian kerana ADUN ni kurang mesre rakyat nye. Ini bukan saja dari cerita2 desas desus di kalangan rakyat, tapi Wak sendiri pernah alami nye.

Insiden ni berlaku di sebuah gerai minum @ pusat edaran akhbar Harakah dan Keadilan. Terus terang Wak sebut kan name gerai tu - gerai Azam Brothers, Teluk Intan. Perkara ni sudah berlalu agak lame juge iaitu kalu tak silap pada tahun lepas. Masa tu Wak sedang bersarapan pagi, ADUN PAS ni berhentikan kereta merce nya di hadapan gerak, keluar dan terus masuk ke gerai.

Beliau terus menuju ke kaunter akhbar Harakah, ambil senaskah bayar dan terus keluar menuju kereta merce nye. Wak sangat berasa hampe kerana beliau tidak pun mau atau sudi berhenti sejenah untuk bersalam salaman dengan kami yang sedang minum. Mungkin ini satu kesilapan Wak kerana tidak bangun dan hulur tangan terlebih dahulu. Bukan nye Wak tak mau bangun, tetapi ianya berlaku terlalu pantas.

Perkasa sedemikian juge Wak pernah dengar dari kawan2, ADUN ni memang begitu, dia tak kan salam dengan orang yang dia tidak kenal. Dia cuma boleh salam ketika dia buat lawatan2 resmi/tidak resmi saje. Ketika itu mesti ada juru poto bersame.


1 comment:

  1. "Kiambang sudah bertaut". Wak...Aku suka dengar. Buka setakat Changkat Jong, DUN lain pun akan tumbang juga jika "Kiambang sudah bertaut".

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-