Sunday, December 2, 2012

Satu soalan: Masalah UMNO, di atas atauwa di bawah???








Di dalam ucapan merasmikan Mesyuarat Agung Tahunan Parti Progresif Rakyat (PPP) hari ini, Najib telah menyalahkan pimpinan dan ahli bawahan yang menyebabkan wujudnya ketidak adilan dan diskriminasi dalam kalangan rakyat.

Cuba baca :

Bagaimanapun, Najib mengakui bahawa pilihan raya akan datang adalah sukar, kerana pengundi akan berubah mengikut isu semasa.

“Sebelum ini, kita boleh cuma letak songkok untuk jadi calon dan kita masih menang.

“Sekarang kita kena lihat kehendak rakyat dan memahami kemahuan mereka.”

Najib kemudian mengkritik pemimpin di peringkat akar umbi kerana gagal mengikut aspirasi pentadbiran BN, yang menjadikan masalah diskrimikasi dan prajudis.

“Masalahnya bukan di atas, masalahnya di bawah".

Wak sikit pun tak heran ape yang PM Najib tu cakap, memang tepat yang bermasalah tu yang di dalam gambar bawah ni. Ini cume sebagai sample nye aje, kalu mau sebut dan bilang berapa ramai nye bilangan pemimpin2 dan pencacai2 UMNO yang hidup nye 'menyamun dan merompak' harta negara.

Mentang2 bapa jadi menteri, ibu jadi menteri, suami jadi menteri atau isteri jadi menteri semua boleh senang hidup mewah, kaya raya banyak harta dan wang ringgit berbilion jute. Kemewahan dan kekayaan pemimpin2 dan pencacai2 UMNO ini lah yang menyebab kan rakyat jetate bosan dengan UMNO.


1 comment:

  1. Yg pasti masalah pas diatas, masalah dap atas dan bawah, maslah pkr depan dan belakng........

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-