Thursday, February 28, 2013

Ini aje ke modal yang nak di hebohkan dek pencacai2 umno ni ?????

Wak hairan sungguh, kenape le bangang se sangat pencacai2 umno ni. Kan ke yang di perkatekan oleh Tn Guru tu lebih kurang begini bunyi nye : "Perbuatan pemimpin2 UMNO ni beri wang BR1M tak ubah macam orang taburkan umpan untuk tangkap ayam untuk di sembeleh. Pade pahaman manusie dungu, die terus ber anggapan yang terime wang BR1M tu ibarat haiwan. Pade tafsiran orang yang bijak pule, kerajaan UMNO@BN tu lah yang menyifatkan penerime BR1M tu ayam (hewan).

Pade Wak serite BR1M ni perkare kecil aje. Sebab nye rakyat semue nye dah faham dari mane datang nye duit tu, semue nye dari duit rakyat.

Sekarang Wak nak cerite sikit tentang kedudukan UMNO@BN ketike menghadapi PRU 13 ni. Sebenar nye kedudukan UMNO@BN tersangat genting. UMNO@BN sudah di tolak oleh kaum cine dan kaum yang beragame kristian. Malang nye harapan untuk UMNO@BN mengekalkan fix-deposit nye di Sabah dan Sarawak juge telah musnah.

Boleh lah di katekan UMNO@BN hanye akan mendapat undi dari kaum melayu yang boleh di katekan dungu2 aje. Kaum melayu yang bijak dan boleh menilai tentang keburukan pemimpin2 UMNO sudah semakin ramai menyokong PAS atau Pakatan Rakyat. Kalau nak tau, boleh di kate kan 90% penjawat2 awam menyokong PR setelah mereke berpencen.

Wak kesian juge tengok PM Najib yang masih lagi ter kiyal2 same ade mau bubar parlimen atau pun tangguh kan lagi. Sebenar nye PM Najib dah dapat massage tentang kedudukan sebenar UMNO@BN sekarang ni. PM Najib masih 'sakit perut' nye walaupun dah di berikan ribu2 jute 'rasuah' melalui BR1M-1 dan BR1M-2, yang pasti rakyat masih berdegil mahu menetang nye.

Ingat tu! kalu bagi BR1M-3 pun pasti kedudukan atau pendirian rakyat menentang UMNO@BN masih akan kekal kukuh se hingga kerajaan UMNO@BN tumbang. Semue rakyat dah tahu bahawe BR1M tu se mate2 'rasuah' pilihanraya!

5 comments:

  1. A'kum Wak

    Melayu yang akan undi UMNO/BN termasuklah Tok Peti Haru sana-sini - maknanya termasuk di dalam kategori dungu, hee...hee...

    Sian dia...alim tetapi nampaknya tak diberikan hidayah!

    ReplyDelete
  2. Wak

    Saya teringin nak ke teluk intan, nak tengok ternakan yang wak usahakan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam sdr mount,

      Terime kasih diatas kunjungan, buat mase ni bab ternakan ni Wak dah slow-down kerane masalah kesihatan, maklum le usie dah menghampiri 70 tahun.

      Ayam belande Wak dah jual semase perayaan Deepavli dan krismas yang lalu, cume tinggal beberape untuk makan sanak saudare aje.

      kalu saje nak datang lawat2 aje di persilekan pade bile2 mase.

      Delete
  3. Semoga dipanjangkan usia dan sihat fizikal dan minda..in sya Allah

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-