Wednesday, May 1, 2013

Calon BN Changkat Jong ni dah pun terkenal dengan banyak 'projek' nye ...............

Rakyat Changkat Jong Dingatkan Jangan Tertipu Kali Kedua.



Rakyat di Changkat Jong dinasihatkan supaya tidak tertipu buat kali kedua dengan pembangkang dengan memilih semula mereka sebagai wakil rakyat pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU).

Calon Barisan Nasional (BN) bagi Dewan Undangan Negeri (DUN) Changkat Jong, Azhar Jamaluddin berkata pembangunan ekonomi kawasan tersebut ketinggalan jauh di belakang berikutan kegagalan penyandang kerusi yang gagal membawa sebarang perubahan kepada penduduk.

“Sepatutnya ia (pembangunan) boleh dibawa tetapi disebabkan ketiadaan wakil yang sah maka projek pembangunan diberikan kepada daerah lain.


Wak tak heran kalu calon BN Changkat Jong ni sebut tentang ('projek?'). Kesah tentang projek2 calon BN memang dah pun mule tersebar dan menjadi bualan penduduk DUN Changkat Jong ni.

Sepengtahuan Wak PR cume baru berkuase satu penggal saje, DUN Changkat Jong ni dikuasai oleh BN dari semenjak PRU yang pertame. Ketike itu ADUN nye yang pertame ialah Pn Som Abdullah, selepas tu di ambil aleh oleh Tn Hj Darus, kemudian Datuk Arshad Abdullah dan terakhir En Onn.

BN tewas semase Onn di gugurkan dan di gantikan dengan Idris Hashim pade PRU 12 yang lepas. Idris Hashim di tewaskan oleh calon PAS iaitu Tn Hj Anwar Sudin. 

Selame empat keturunan pemimpin2 UMNO berlalu ape kah pembangunan yang telah di buat oleh UMNO terhadap orang melayu? Adekah kerane DUN Changkat Jong di ambil aleh oleh PAS ianye menjadi mundur dalam satu penggal? Boleh kah orang UMNO sebutkan ape pembangunan yang telah di buat untuk orang melayu atau pun penduduk2 di kawasan Changkan Jong selame di perintah BN?

Tanye penduduk kampung batu 8 Changkat Jong tentang berape ramai bumiputera yang masih hidup menjadi pelarian(setinggan) di bumi nye sendiri? Dan jangan lupe tanyekan juge berape ribu hektar tanah hutan yang di berikan kepade bukan melayu? 

Tanah2 hutan yang telah di jadikan ladang2 kelape sawit milik bukan melayu ini bermule dari Ladang Ganda, Sungai Samak, Sungai Manila, Besaut, Ulu Basir dan banyak lagi sehinggekan sukar di sebut. Ini lah hasil pembangunan yang di laku kan oleh pemimpin2 UMNO. Melayu terpinggir dan terus merimpat di bumi sendiri.
  

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-