Thursday, December 26, 2013

Lagi taktik pemimpin UMNO mengaburi mate rakyat...................

Wak yakin walau ape 'makmal' pun belum tentu akan meredekan kenaikan kos sara hidup rakyat Malaysia ni. Langkah Najib untuk menubuh kan 'makmal' tu ade lah satu perbuatan yang sie2, membuang mase, tenage dan wang rakyat.

Penubuhan 'makmal' ni sebenar nye bertujuan untuk mengaburi mate rakyat yang sedang merah menyale kerane kemarahan....... Sebenar nye ape kah yang akan dibuat atau yang akan di lakukan sebagai ujikaji dalam 'makmal Najib' ni? Kajian dan ujian tidak akan mengkin merede kan kenaikan kos sara hidup rakyat.

Sebenar nye Najib tidak perlukan 'makmal' untuk ujikaji tentang kenaikan kos sara hidup rakyat. Punce utame yang menyebabkan kenaikan kos sara hidup ni dah terang dan nyate disebab kan kenaikan kos bahan tenage seperti elektrik dan petroleum.  Ini lah bom pencetus utame yang menyebabkan kenaikan kos sara hidup rakyat.

Selain dari kenaikan bahan tenage, cukai2 juge telah menjadi penyumbang terbesar dalam kenaikan kos sara hidup rakyat. Hari ni tiade seorang insan yang hidup di muke bumi Malaysia ni terlepas dari cukai. Se gale2 barangan yang di makan, minum, pakai, gunekan dan semue jenis perkhidmatan telah di kene kan cukai.

2 comments:

  1. Apa lah Wak ni,tak habis habis merunggut.
    Wak merunggut Big Mama terkudu juga sebab bila pergi shopping nanti dapat kurang sabebtuk dua cincin dijari.
    Siapa nak gantikan untuknya Wak?
    Terlupa pula,Wak ada keluarkan barang tak kena cukai jadi tentu lebih suka kan?
    Taik ayam dan itek Wak dikumpul jual kena GST juga kah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ape2 pun semue jenis makanan ternakan sudah naik melambung...... sekarang kite tunggu pule kenaikan barangan dari hasil ternakan.

      tahi ayam kering dulu RM 6.00 satu bag - sekarang RM 7.00 satu bag. kos pekerja dan pengangkutan - tu tak terlibat GST!

      Delete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-