Saturday, July 12, 2014

Wak kurangkan berpolitik dalam bulan puase ni.......... cume nak nasihat sikit2 pade yang mau terima nye.........


Wak dah agak lame juge jadi blogger sambilan ni. Sekarang Wak dah mule sikit2 berjinak dengan Face Book. Wak dapati beze nye lebih kurang aje seronok nye. Tapi dalam FB kite sangat mudah mendapat kawan yang ramai.

Selain dari tu, Wak juge terkejut apebile mendapati ramai kawan2 yang mempromosikan care mane kite senang cari duit dan cepat jadi kaye.

Dengan sekali pandang tanpa berfikir panjang ianye nampak tersangat sangat mudah dan logik. Tapi tengan dua tiga kali pandang dan berfikir panjang2 pasti ianye langsung jadi tidak logik. Dalam donie  ni mane de care yang mudah nak jadi kaye......... siape yang tak nak jadi kaye?

Sekarang Wak nak cerite sikit tentang pengelaman Wak dengan 'skim cepat kaya' ni........ kalau tak silap Wak skim cepat kaye ni dah bermule dari tahun 70han dulu yang di namekan skim cepat kaye "labu peram".  Selepas 'labu peram' melingkup, timbul pule lagi ber bagai2 skim seperti "350, tingkon, sri harta mas, pak man telo" dan ber puluh2 lagi.

Wak pun tak arif tentang operasi kumpulan2 skim cepat kaye ni, tapi Wak ade dengar cerite nye sangat mudah - top line 'makan' dari down line.......tu aje, akhir nye bile terlalu banyak downline tak dapat makan ian nye akan 'runtuh' dengan sendiri nye.

Dalam sistem 'skim cepat kaya' ni topline memang untung besar, kerane dah makan banyak duit dari downline nye. Yang paling malang ialah downline yang beratus ribu ramai nye.

Anda akan bernasib baik jika berade di topline dan begitu juge anda sangat bernasib MALANG jike berade di downline........

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-