Saturday, October 18, 2014

Himpunan 28 Oktober: AMK Selangor kerah anggota, sedia pasukan keselamatan

(Oleh Ermizi Muhamad)

PETALING JAYA 17 OKT: Angkatan Muda KEADILAN (AMK) Selangor menyokong penuh mobilisasi #RakyatHakimNegara (RHN) yang dilancarkan baru-baru ini bagi menzahirkan solidariti kepada Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Justeru, seluruh anggota AMK dari 22 Cabang seluruh negeri itu akan digerakkan untuk berhimpun di Istana Kehakiman Putrajaya pada 28
dan 29 Oktober ini, tanggal perbicaraan akhir kes Fitnah II di Mahkamah Persekutuan.
“Kita percaya setiap kemungkinan yang akan berlaku terhadap kes Datuk Seri Anwar, tapi kita tetap berharap beliau akan dibebaskan.

“Namun setiap kemugkinan yang berlaku ini akan kita hadapi dengan profesional dan aman tanpa mendatangkan sebarang perkara yang tidak baik,” kata Ketua Sekretariat Mobilisasi RHN, Mohd Radzlan Jalaludin.

Beliau yang juga Naib Ketua AMK Pusat berkata demikian pada sidang media di ibu pejabat parti hari ini.

Lewat petang Rabu lalu, AMK menganjurkan flashmob pertama yang diketuai Ketua AMK, Nik Nazmi Nik Ahmad di tepi jalan raya berdekatan Pejabat Adun Seri Setia di Subang Indah, Petaling Jaya.

Semalam pula, flashmob sama diteruskan di Selayang.

Mengulas lanjut, Mohd Radzlan berkata, AMK Selangor juga akan menyediakan pasukan keselamatan yang dianggotai 300 anggota.

“Skuad ini berperanan mengawal keadaan dan keselamatan rakyat yang hadir untuk menggelakkan sebarang kejadian tidak diingini,”
jelasnya.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-