Sunday, November 23, 2014

Berita yang tak sanggup disampaikan oleh pemerintah BN kepada rakyat...........

" Perbandingan Hasil Dan Tunai Mengikut Negeri. Cuba Lihat Negeri Ditadbir UMNO BN Duduk Bahagian Mana "

Sah duduk bahagian bawah semuanya. Berita yang sudah pasti tidak akan disiarkan di TV3, bukannya pembangkang yang mengeluarkan statistik tetapi Pejabat Audit Negara.

Laporan Audit Negara jelas menunjukkan negeri-negeri yang ditadbir oleh pembangkang hasil dan rizab tunai meningkat. Tapi sayang penyokong UMNO BN tak baca semua keputusan ini, mereka akan terus taksub dan hanyut dengan kebodohan mereka yang terus membiarkan puak-puak UMNO menguruskan khazanah negeri dengan cara yang tidak betul.........."


Kerajaan Barisan Nasional memang pasti akan menghadapi jalan sukar untuk meneruskan pemerintahan nya. Hari ini segala maklumat berkenaan pemerintahan negara mudah diketahui oleh umum walaupun ianya secara tidak menyeluruh. 

Walaupun pemerintah cuba sedaya upaya menyorokkan kepincangan pentadbiran dengan cara mengawal media2 yang mereke boleh kawal, namun kepincangan ini pasti akan terdedah juga melalui media2 lain yang lebih cangeh.

Cara pemikiran rakyat hari ini sangat berbeza dengan cara rakyat berfikir 2 atau 3 puluh tahun yang lalu. Cara rakyat berfikir hari inilah yang letah menyebabkan Barisan Nasional semakin kurang diminati oleh rakyat.

Tidak boleh dinafikan, masih lagi ramai rakyat dalam gulungan warga emas yang masih lagi berfikiran secara kuno, gulungan ini sahaja lah yang masih lagi nampak ketaat-setiaan terhadap BN.............

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-