Saturday, December 20, 2014

Menang jadi arang, kalah jadi abu..........

Debat Hudud : PAS cabar, DAP sahut
PETALING JAYA : Setiausaha DAPSY Bukit Bendera, Syerleena Abdul Rashid hari ini menyatakan kesediaannya berdebat dengan Ahli Majlis Syura Ulama PAS, Zaharuddin Muhammad berkenaan undang-undang Hudud.

Beliau berkata, cabaran Zaharuddin untuk berdebat dengan Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng berkenaan Hudud adalah sesuatu yang pelik.

“Nampaknya Zaharuddin yang juga menantu Presiden PAS Datuk Abdul Hadi Awang benar-benar serius mahu mengetahui pendirian DAP mengenai Hudud..........
.
Pada pendapat Wak perbuatan cabar-mencabar sesama sendiri dalam Pakatan Rakyat sedikit pun tidak akan memberi apa-apa faedah, malahan ianya akan mendatangkan lebih banyak keburukan sahaja. Perkara 'debat' ni memang mudah untuk disebutkan, tetapi akibat nya sangat buruk.

Kini sudah nampak jelas bahawa Pakatan Rakyat tidak sehaluan lagi, ini telah memberikan gambaran yang sangat buruk terhadap parti. Kepercayaan rakyat semakin bertambah luntur terhadap Pakatan Rakyat. Pandangan rakyat terhadap Pakatan Rakyat sudah terjejas teruk.

Jikasekiranya 'debat' ini menjadi kenyataan Wak pasti hubungan di antara DAP dan PAS akan menjadi semakin renggang dan besar berkemungkinan pada PRU14 nanti masing2 akan menterjemahkan 'kemarahan masing2 di peti undi.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-