Monday, April 27, 2015

Shahrizat, Ketua Wanita UMNO, "errr......"

Oleh Zuraida Kamaruddin
Sekali lagi kita didatangi badut sarkas dibintangi menteri UMNO dan pemimpin pemimpin yang hanya pandai berjenaka lucah. Adakah pengundi Permatang Pauh mahukan wakil yang hanya boleh berfikiran "kotor" sepanjang masa dan membawa fikiran budaya kuning selepas dilemparkan dengan kata-kata yang tidak senonoh?

Kami menjangkakan sedikit profesionalisma daripada pemimpin yang telah berkuasa selama lebih setengah abad. Sebagai contoh Dato Seri Wan Azizah, seorang wanita yang dihormati dan sangat berbeza sekali perwatakannya dengan pemimpin UMNO yang hanya tahu bagaimana untuk membuat jenaka murahan merujuk kepada isu "err... errr" yang tidak sepatutnya dikeluarkan oleh seorang wanita.

Pemimpin UMNO terutamanya Shahrizat dan Zahid kelihatan sangat terencat akal yang membuatkan mereka ditertawakan dengan kenyataan demi kenyataan tidak bijak mereka.

Dengan tertonjolnya kasih sayang dan kekaguman Shahrizat kepada Zahid menimbulkan rasa jijik jika mereka mempunyai perasaan antara satu sama lain yang sepatutnya tidak perlu dizahirkan. Orang ramai tidak mahu tahu bagaimana Sharizat tahu sejauh mana keras atau lembutnya Zahid.
Jika Sharizat sebegitu hebat dan sempurnya pertuturannya, kenapa tidak dipilih untuk menjadi calon di Permatang Pauh dan bukannya Suhaimi? Dengan hampir 52% pengundi di Permatang Pauh adalah wanita, UMNO sepatutnya meletakkan seorang wanita dan siapa lagi yang lebih layak tidak lain tidak bukan Ketua Wanita UMNO Shahrizat Abdul Jalil?

Malaysia tidak seharusnya terpedaya dengan tingkah laku UMNO yang sudah lapuk dek hujan dan terus memberi sokongan kepada calon KEADILAN, Kak Wan.

YB ZURAIDA KAMARUDDIN

Ahli Parlimen Ampang

Ketua Wanita Keadilan

Artikel Penuh: http://bm.malaysia-chronicle.com/index.php?option=com_k2&view=item&id=270262:shahrizat-ketua-wanita-umno-err&Itemid=2#ixzz3YSzqt5ip
Follow us: @MsiaChronicle on Twitter

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-