Monday, April 27, 2015

Umno BN melatah slogan 'Satu Undi Tolak GST'

SALMIYAH HARUN|FOTO WAN ZAHARI

ROMPIN: Slogan 'Satu Undi Tolak GST' yang dibawa PAS pada kempen Pilihan Raya Kecil (PRK) Rompin membuatkan Umno BN semakin melatah.

Pengarah PRK PAS Rompin, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, Timbalan Menteri Kewangan Datuk Ahmad Maslan turut memberi respons kepada isu GST yang dibangkitkan PAS sejak memulakan kempen di Rompin.

"Sampai Ahmad Maslan tanya balik kepada Pakatan Rakyat apa alternatif kerajaan sekiranya hapuskan GST.

"Malah calon BN di Rompin pun turut memberi respons dan mengatakan slogan kita mengarut," katanya ketika ditemui.

Bercakap kepada Harakahdaily, Tuan Ibrahim yang juga Naib Presiden PAS menyifatkan pemilihan slogan itu menepati kehendak rakyat bukan sahaja di Rompin bahkan seluruh negara yang terbeban dengan pelaksanaan GST.

Malah, katanya rata-rata pengundi yang ditemui marah kerana perbelanjaan mereka semakin bertambah dari hari ke hari.

Begitu juga, katanya dengan peniaga kecil-kecilan yang terpaksa menaikkan harga kerana kos yang mereka keluarkan dikenakan GST.

"Mereka beli kena GST tetapi bila jual balik tak boleh kenakan GST. Kalau kena GST mereka akan didenda, dia rugi terpaksa naikkan harga," katanya.

Justeru katanya, isu GST membuatkan pemimpin Umno bertelagah sesama sendiri sehingga Ahmad Maslan mengatakan Tun Mahathir tidak faham dengan GST apabila bekas Perdana Menteri itu turut membantah pelaksanaan cukai tersebut. - HARAKAHDAILY

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-