Saturday, May 23, 2015

Jangan cakap aje...kalau anak jantan buat le.......

Pada pendapat Wak memang patut PAS keluar dari Pakatan Rakyat. Wak sangat setuju dengan apa yang diperkatakan oleh Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang tu.

Apalah gunanya PAS berada dalam Pakatan Rakyat jika segala cadangan dari PAS tidak pernah di persetujui oleh rakan2 nya PKR dan DAP. Sebagai contoh, apabila PAS bercadang untuk melaksanakan hukum Hudud di Kelantan, ianya telah ditentang habis-habisan oleh DAP.

Paling malang bagi PAS apabila PKR juga turut sama seperti DAP tidak menyokong PAS dalam isu Hudud. Di sini sudah nampak jelas bahawa sudah tidak ujud persefahaman lagi dalam Pakatan Rakyat.

Semasa mendiang Karpal Singh hidup dulu, beliau pernah kata "Langkah Mayat nya Dulu Kalau Mahu Tubuhkan Kerajaan Islam (Hudud)". Tapi malangnya pemimpin2 PAS cuma anggap kenyataan itu sebagai kenyataan perbadi nya sahaja.

Setelah Karpal Singh meninggal, nampak nya DAP semakin lantang bersuara menentang Hudud yang diperjuangkan oleh PAS itu. Jika pada masa lampau PKR tidak pernah bersuara sama ada menyokong atau menentang Hudud, tapi hari ini PKR juga sudah berani bersuara menentang nya.

Maka pada pendapat Wak adalah lebih baik dan mulia bagi PAS segera berundur keluar dari Pakatan Rakyat.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-