Friday, July 3, 2015

Bagi PAS Pakatan Rakyat masih wujud

FMT Reporters

Ia kekal selagi pemimpin parti itu tidak duduk semeja dan menyatakan persetujuan bersama PR sudah tidak wujud.
PETALING JAYA: Pas masih berpegang teguh dengan pendirian bahawa Pakatan Rakyat (PR) masih lagi wujud, kata Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Iskandar Abdul Samad.

Katanya, pendirian itu kekal selagi ketiga-tiga pemimpin parti tidak duduk semeja dan menyatakan persetujuan bersama bahawa PR sudah tidak wujud.

“Buat masa ini kerja sama dan hubungan PR di peringkat nasional dan Selangor masih berjalan seperti biasa,” katanya dipetik Sinar Harian.

Dalam perkara berkaitan, Iskandar berkata, Pas menyerahkan kepada kebijaksanaan Menteri Besar, Mohamed Azmin Ali untuk menjernihkan krisis antara parti itu dengan DAP di negeri itu.

“Memang menjadi tugas dan tanggungjawab Menteri Besar untuk pastikan kerajaan berjalan lancar dan kembali seperti sedia kala. Ini bermakna terpulang kepada kebijaksanaan Azmin untuk berbincang dengan semua parti.

“Saya tidak tahu butir perbincangan DAP dan PKR kelmarin. Saya juga sudah banyak siri perbincangan bersama Menteri Besar. Setakat ini, kita buat pertemuan berasingan iaitu Pas, PKR dan DAP,” katanya.

Beliau yang juga Exco Perumahan, Pengurusan Bangunan dan Kehidupan Bandar berkata, hubungan jalinan kerjasama di peringkat ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri tidak ada masam muka malah interaksi antara Exco berjalan seperti biasa.

“Di peringkat Exco, perbincangan kita berjalan seperti biasa. Pada saya kerajaan negeri PR Selangor tidak berdepan kemelut seperti yang digembar-gemburkan.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-