Saturday, August 15, 2015

Umno jangan takut-takutkan ahli untuk bersuara

WARTAWAN SINAR HARIAN
Mohamed Nazri Aziz
IPOH - Ahli Majlis Tertinggi Umno, Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz mengingatkan barisan kepimpinan Umno agar tidak mengeluarkan kenyataan balas bersifat menakutkan ahli yang lantang mengkritik parti.

Beliau berkata, pendekatan seperti akan ambil tindakan disiplin terhadap mereka yang bersuara, tidak membawa perubahan positif terhadap parti.

Menurutnya, apa yang disuarakan ahli khususnya di peringkat akar umbi adalah selaras dengan amalan demokrasi, yang bukan sahaja dipraktikkan dalam konteks negara, tetapi juga parti.

“Jadi saya kira mana-mana ahli, bebas nyatakan pandangan mereka, tak perlulah sebarang tindakan disiplin, hanya menyuarakan rasa tidak puas hati…kena kencing atau sebagainya…itu perkara biasa.

“Pemimpin jangan pula keluarkan kenyataan yang menakutkan ahli, ini tahun 2015…kalau kita masih bersikap seperti 60 an dan 70 an, ia tidak membawa perkembangan pada parti,” katanya kepada media selepas merasmikan Sukan Muhibah Malaysia-Thailand 2015 anjuran Kementerian Pelancongan dan Kebudayaan dengan kerjasama Kementerian Pelancongan dan Sukan Thailand, semalam.

Sabtu lalu, perwakilan Wanita Umno Langkawi, Anina Saaduddin dalam Mesyuarat Perwakilan Wanita Umno Langkawi, mengeluarkan kenyataan keras mengkritik presiden parti yang antaranya ahli Umno kini menjadi mangsa ‘kencing’ Datuk Seri Najib Tun Razak

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-