Tuesday, September 29, 2015

Berhati-hati dalam politik - pesan Khir Toyo

Budiman berharap Dr Khir tabah menghadapi dugaan itu dan akan mengenangnya sebagai 'abang' yang banyak memberi nasihat. - Foto Bernama
KUALA LUMPUR, 29 September:

Bekas Menteri Besar Selangor, Dr Mohamad Khir Toyo selalu memberi nasihat supaya berhati-hati dalam politik.

Ketua Pemuda Umno Wilayah Persekutuan, Mohd Razlan Muhammad Rafii berkata, Dr Khir selalu mengingatkan beliau, sebagai ahli politik, jangan sesekali terlupa asal usul, disebabkan terlalu mengejar jawatan dan harta.

“Musuh datang dan pergi, kekadang kawan rapat itulah musuh yang paling bahaya dengan kita.

“Saya selalu mengingatkan diri dan kawan-kawan. Hidup ini bukan hanya untuk jawatan dan kebendaan. Persahabatan itu lebih penting,” kata Mohd Razlan di laman sosial Facebooknya.

Mahkamah Persekutuan hari ini mengekalkan hukuman penjara 12 bulan terhadap Dr Khir, berkuat kuasa hari ini.

Mahkamah juga menolak rayuannya untuk menawarkan perkhidmatan pergigian percuma kepada golongan miskin, selama tiga hari seminggu antara satu hingga dua tahun, sebagai sebahagian daripada khidmat masyarakat.

Sementara itu, Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Sungai Panjang, Budiman Mohd Zohdi berjanji akan menjaga kawasan yang pernah dimenangi Dr Khir, ketika beliau menjadi Menteri Besar, dengan baik.

“Moga beliau tabah hadapi dugaan ini. Beliau akan tetap saya kenang sebagai ‘abang’ yang banyak memberi nasihat. Sungai Panjang akan tetap saya jaga dengan sehabis upaya,” katanya menerusi laman Facebooknya hari ini.

Read more: http://bm.therakyatpost.com/berita/2015/09/29/berhati-hati-dalam-politik-pesan-khir-toyo/#ixzz3n8HioSTH

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-