Thursday, October 1, 2015

Inilah yang dikatakan "berani kerana benar" ........ tak macam kesah 'saman WSJ'

MBI serah surat tuntutan kepada Utusan, NST, TV3
Menteri Besar Selangor Incorporated dan firma pelaburan negeri Darul Ehsan Investment Group Sdn Bhd menuntut syarikat penyiaran Sistem Televisyen Malaysia Berhad dan penerbit Utusan Melayu (M) Berhad dan The New Straits Times Press (M) memohon maaf secara terbuka dan menarik balik artikel yang dikatakan berunsur fitnah dan mencemarkan reputasi mereka.Gambar fail The Malaysian Insider, 1 Oktober, 2015.

Menteri Besar Selangor Incorporated (MBI) dan firma pelaburan negeri Darul Ehsan Investment Group (DEIG) Sdn Bhd menuntut 3 syarikat berkaitan Umno memohon maaf secara terbuka dan menarik balik artikel yang dikatakan berunsur fitnah dan mencemarkan reputasi mereka.

MBI mengemukakan surat tuntutan pada 25 September kepada syarikat penyiaran Sistem Televisyen Malaysia Berhad (TV3) dan penerbit Utusan Melayu (M) Berhad dan The New Straits Times Press (M) Berhad.

"MBI menuntut penarikan balik secara penuh dan tidak berbelah serta terbuka tuduhan yang merosakkan itu dan permohonan maaf secara terbuka yang sewajarnya, untuk disiarkan mengikut terma yang diluluskan MBI dalam masa 7 hari daripada tarikh surat tuntutan.

"Jika gagal berbuat demikian, MBI akan memulakan prosiding undang-undang tanpa sebarang notis," kata MBI dalam satu kenyataan hari ini.

Artikel tersebut pertama kali diterbitkan NST pada 21 Ogos di bawah tajuk "Why No State Officials in DEIG? (Mengapa Tiada Pegawai Negeri di DEIG?)", diikuti oleh artikel "Aset RM30B Boleh Lebur Bila-bila Masa" di Utusan pada 22 Ogos.

Pada 2 September, TV3 menyiarkan rancangan bual bicara secara langsung mengenai DEIG bertajuk "Soal Jawab: Skandal RM30 bilion DEIG".

- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/mbi-serah-surat-tuntutan-kepada-utusan-nst-tv3#sthash.UljVzpAs.dpuf

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-