Saturday, October 10, 2015

Nak Saman, Tak Saman, Dah Saman Tercongang-congang........

HAHAHA...Najib bagi tempoh kepada diri sendiri pulak!

Oleh Shahbudin Husin

Ini betul-betul kelakar. Lebih lawak daripada lawak antarabangsa. Sesiapa pun pasti tidak dapat menahan ketawa mendengarnya.Dulu bukan main gah lagi Najib Razak mengumumkan bahawa peguamnya sudah menghantar surat tuntutan kepada bekas Presiden MCA, Dr Ling Liong Sik agar menarik balik, memohon maaf dan membayar sejumlah gantirugi atas dakwaan membuat dakwaan fitnah terhadapnya atau berhadapan dengan tindakan undang-undang di mahkamah.

Untuk maksud itu, peguamnya memberi tempoh tujuh hari kepada Dr Ling untuk menjawab surat tuntutan tersebut.

Di Ling kemudian hanya mengambil masa tiga hari saja untuk menjawabnya dengan mengatakan sedia menyahut cabaran Najib itu di mahkamah dan enggan memohon maaf.Apa jadi kemudiannya? Sepatutnya saman sudah boleh diputuskan sebab telah ada jawapan daripada Dr Ling.

Tetapi kini peguam Najib pula mengatakan pihaknya akan memutuskan sama ada meneruskan saman atau tidak selepas tempoh tujuh hari itu berakhir.Mengapa perlu tunggu lagi? Bukankah Dr Ling sudah menjawab menyatakan sedia untuk disaman?
Bukankah sepatutnya Najib terus saja menghantar surat saman fitnah terhadap Dr Ling dengan kadar segera atau setidak-tidaknya mengatakan saman itu tetap akan akan dilakukan kerana sudah ada kata putus daripada Dr. Ling mengenainya.

Nak tunggu apa lagi? Tidakkah ini seperti Najib memberi tempoh kepada diri sendiri untuk memikir sama ada ada mahu meneruskan saman atau sebaliknya?Jangan-jangan jadi macam WSJ juga nanti, gah saja lebih, tapi sampai sekarang samannya tidak menjadi kenyataan.

Katawa lagi....kahkahkah...-BlogSpot

Artikel Penuh: http://bm.malaysia-chronicle.com/index.php?option=com_k2&view=item&id=343232:hahahanajib-bagi-tempoh-kepada-diri-sendiri-pulak&Itemid=2#ixzz3o8n76GX9
Follow us: @MsiaChronicle on Twitter

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-