Wednesday, October 28, 2015

'Sesuatu bakal berlaku antara PAS dengan Umno'

Zainuddin berkata, bayangan itu berikutan dua perkembangan terbaru melibatkan pemimpin utama PAS, baru-baru ini. - Foto arkib Bernama

KUALA LUMPUR, 27 Oktober:
Bekas Menteri Penerangan, Tan Sri Zainuddin Maidin membayangkan akan berlaku sesuatu antara hubungan PAS dan Umno.

Zainuddin yang lebih dikenali sebagai Zam menerusi catatan yang dimuat naik ke akaun Twitternya pada Selasa malam berkata, bayangan itu berikutan dua perkembangan terbaru melibatkan pemimpin utama PAS, baru-baru ini.

Jelasnya, perkembangan tersebut berdasarkan pelantikan Ahli Parlimen Kota Bharu, Datuk Takiyuddin Hassan sebagai ahli Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) dan kenyataan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang mahu bekerjasama dengan Barisan Nasional (BN) dalam isu yang sesuai dengan dasarnya.

“Dengan lantikan MP PAS, Datuk Takiyuddin Hassan menjadi ahli PAC dan Hadi mahu kerjasama dengan BN dalam isu yang sesuai dengan dasarnya, maka inilah bayang masa depan PAS dan Umno,” katanya.

Takiyuddin yang merupakan seorang peguam, dilantik ke PAC bagi menggantikan wakil PAS terdahulu dalam jawatankuasa itu, iaitu Ahli Parlimen Tumpat, Datuk Kamaruddin Jaafar yang mengumumkan penyertaan dalam PKR pada 11 September lalu.

Manakala Abdul Hadi hari ini mengatakan, sekalipun PAS akan berjuang bersendirian, parti itu akan bekerjasama dengan kerajaan semasa atau parti politik lain, demi kepentingan rakyat.

“Untuk mengatakan bahawa kami bekerjasama dengan BN adalah tidak benar, tetapi kami akan bekerjasama dalam hal yang baik, bukan dalam hal yang buruk,” katanya di Dewan Rakyat.

Read more: http://bm.therakyatpost.com/berita/2015/10/27/sesuatu-bakal-berlaku-antara-pas-dan-umno/#ixzz3pn5S3g7l

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-