Monday, November 23, 2015

Guan Eng bayang rampasan kuasa dalam PKR P Pinang

Susan Loone
Pergeseran antara Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng dan lima ADUN PKR, yang tidak mahu menolak satu usul terhadap kerajaan negeri, semakin panas dengan Lim membayangkan rampasan kuasa dalam PKR Pulau Pinang.

Minggu lalu lima wakil rakyat PKR berkecuali daripada mengundi satu usul daripada ADUN Umno yang menggesa ketelusan berhubung projek penambakan laut.

Lebih menyulitkan, Lim kini membayangkan rampasan kuasa dalam PKR Pulau Pinang diketuai ketua whip PKR di Dewan Undangan Negeri Ong Chin Wen.

Ketua menteri pulau mutiara itu mendakwa Ong mensasarkan jawatan timbalan ketua menteri yang kini dipegang oleh ADUN Pantai Jerejak Rashd Hasnon.

"Adakah Ong mahu menjadi timbalan ketua menteri yang baru? Adakah beliau mahu mencabar Rashid bagi jawatan itu? Kami tidak dimaklumkan," kata Lim di sambutan rumah terbuka Deepavali Air Putih malam ini.

"Kami hanya mengetahui Rashid, dan ini adalah pendirian kami, kerana kami cukap jelas mengenainya.

"Kami tidak boleh ada dua harimau atas bukit yang sama - seorang Rahid, seorang lagi Ong (Chin Wen). Saya bersama 'harimau' Rashid, bukan Ong," kata Lim.

Ketika dihubungi Malaysiakini, Ong enggan mengulas mengenainya.

[Baca berita asal]

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-