Wednesday, November 4, 2015

'Saya akan kembali'

Bekas Peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani Patail yang membuat penampilan pertamanya sejak tempoh perkhidmatannya ditamatkan Julai lalu, dengan memberi jaminan bahawa beliau dalam keadaan yang sihat. - Foto TRP/Daniel Chan
KUALA LUMPUR, 3 November:

Bekas Peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani Patail yang membuat penampilan pertamanya sejak tempoh perkhidmatannya ditamatkan Julai lalu, dengan memberi jaminan bahawa beliau dalam keadaan yang sihat.

“Saya ok, saya menjalani rawatan dialisis tiga kali seminggu… masih membaca dan melakukan beberapa kerja lain termasuk melayan cucu-cucu saya.

“Kadang-kadang saya melayan rakan-rakan baik saya seperti orang-orang di sini. Saya masih lagi sihat,” kata Abdul Gani kepada hadirin di satu forum di Bangunan Straits Trading, di sini hari ini.

Beliau berkata ini adalah tindak balas kepada soalan mengenai kesihatannya apabila beliau menghadiri forum yang bertajuk “Sosma: Wolf domba,” yang dianjurkan oleh Majlis Peguam.

Ramai hadirin yang datang untuk melihat tokoh itu dengan lebih dekat sejak perkhidmatannya ditamatkan Julai lalu.

Pada masa ini apabila bersara, Peguam Negara mengambil bahagian dalam forum bersama Presiden Majlis Peguam Steven Thiru dan lain-lain di hadapan kira-kira 150 orang.

Ramai yang mengambil peluang untuk bertanyakan soalan mengenai Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-Langkah Khas) (Sosma) manakala yang lain ingin tahu tentang caranya meninggalkan pejabat pada Julai lalu.

Kepada soalan-soalan yang bukan berkaitan Sosma, Abdul Gani enggan mengulas, dan memastikan peserta dan media bahawa ini tidak akan menjadi kali terakhir beliau akan hadir di hadapan orang ramai.

“Saya akan kembali. Kita akan simpan untuk hari yang lain jika tidak, ia tidak akan menarik.

“Sudah tentu anda akan melihat saya lagi… saya suka anda semua,” katanya kepada media sebelum meninggalkan forum.

Pada 27 Julai lalu Ketua Setiausaha Negara, Tan Sri Dr Ali Hamsa mengumumkan perkhidmatan Abdul Gani ditamatkan dan bekas Hakim Mahkamah Persekutuan Tan Sri Mohamed Apandi Ali dilantik menggantikannya.

Read more: http://bm.therakyatpost.com/berita/2015/11/03/saya-akan-kembali/#ixzz3qRnDkBwe

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-