Saturday, December 12, 2015

Air mata gugur selepas Najib gulung

Anne Muhammad 
 Hari ini, 7:28 malam Hari ini, 7:30 malam

Air mata ahli Umno kelihatan gugur ketika presiden mereka, Datuk Seri Najib Razak menggesa agar perpaduan diterapkan dalam parti Melayu berkenaan.

“Saudara saudari, apa guna kita bermusuh, berpatah arang berkerat rotan kerana yang menang akan arang dan yang kalah pula akan menjadi abu. Nanti orang lainlah pula yang mendapat untung.

“Walau rentung dibakar fitnah, walau bercerai anggota dari badan walau bercacak panah dan lembing, panji-panji Umno kita tegakkan juga,” katanya dalam ucapan penggulungan Perhimpunan Agung Umno ke-69 hari ini.

Najib mengakhiri ucapannya dengan menyebut "tidak akan berundur, tidak akan menyerah kalah" sebanyak dua kali dan disambut tepukan gemuruh daripada mereka yang duduk di depan televisyen besar di ruang legar Pusat Dagangan Dunia Putra.

Perhimpunan itu berlagsung di Dewan Merdeka bangunan berkenaan.

Sesudah Najib menghabiskan ucapannya, ahli parti Melayu itu bingkas bangun dan ada di antara anggota parti kelihatan menangis sambil berpelukan antara satu sama lain.

Pergolakan dalam Umno kini berkisar kepada isu 1MDB dan dana RM2.6 bilion yang dimasukkan Najib ke akaun persendirian beliau.

Najib sudah berkali-kali menafikan terbabit dalam salah laku.

Antara pihak yang mengkritik Najib ialah bekas perdana menteri, Datuk Seri Dr Mahathir Mohamad, selain timbalan presiden Tan Sri Muhyiddin Yassin.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-