Thursday, December 10, 2015

Jika tolak UMNO, bencana akan menimpa - amaran Najib

 
Faiz Zainudin

Rakyat hanya ada dua pilihan - terima BN yang didominasi UMNO atau pembangkang yang didominasi DAP.
KUALA LUMPUR: Rakyat Malaysia hanya mempunyai dua pilihan iaitu sama ada memilih Barisan Nasional (BN) yang didominasi UMNO atau pakatan pembangkang yang didominasi DAP yang didakwa anti perjuangan Islam.

Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, seandainya rakyat Malaysia menolak UMNO, negara ini akan diperintah oleh mereka yang anti perjuangan Islam serta menolak perjuangan Melayu dan Bumiputera.

“Bencananya yang akan menimpa. Apakah kita mahu masa depan anak dan cucu dan agama Islam dipertaruh kepada selain daripada kepimpinan Melayu dan Islam sedia ada? Nauzubillah…” katanya merasmikan Perhimpunan Agung UMNO 2015 di PWTC.

Najib berkata, kerajaan Malaysia tidak akan mengamalkan sistem dua parti walaupun walaupun negara mengamalkan sistem demokrasi.

Beliau merujuk kepada kenyataan Tun Dr Mahathir Mohamed yang menyifatkan tidak ada satu parti sahaja yang dapat kekal memerintah buat selamanya.

Najib berkata, sistem dua parti seperti yang diperkatakan Dr Mahathir itu hanya akan membahayakan negara.

“Mana boleh perkara ini kita terima? Bukan atas dasar kita tidak faham pengertian demokrasi, tetapi dari sudut falsafah dan perjuangan UMNO itu sendiri yang memartabatkan bangsa dan mempertinggikan syiar Islam.

“Saya ingin bertanya kepada perwakilan dan ahli UMNO semua, takkan kita tidak faham akan bahayanya, akibat seruan yang tidak bijaksana itu?,” katanya.

Tegas Najib, beliau tidak akan memberi ruang kepada mana-mana individu tertentu untuk melaksanakan sistem dua parti ini, sekali gus mengingatkan perwakilan agar lebih berwaspada.

“Jangan sampai kita tersilap langkah, jangan sampai kita terjun ke dalam perangkap ini,” katanya.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-