Friday, January 22, 2016

Dr Wee Ka Siong nafi umum keputusan berhenti biasiswa JPA

Dr Wee meminta semua pihak jangan menganggap bahawa Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) telah berhenti mengagihkan dana terhadap semua biasiswa. Foto fail TRP
KUALA LUMPUR, 21 Januari:

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Wee Ka Siong menafikan bahawa beliau ada mengesahkan atau mengumumkan untuk menghentikan biasiswa Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA).

“Dalam cerita bahawa saya mengesahkan bahawa kerajaan akan ditutup sementara kepada biasiswa JPA< adalah tidak betul, laporan juga memetik di luar konteks, tidak bertanggungjawab,” katanya dalam satu kenyataan yang dikeluarkan di laman Facebook rasmi miliknya, beliau mendakwa

“Dari awal lagi, saya tidak mengumumkannya atau mengesahkan berita itu.”

Sebelum itu, Dr Wee yang dipetik laporan MStar Online meminta semua pihak jangan menganggap bahawa Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) telah berhenti mengagihkan dana terhadap semua biasiswa.

“Apabila berita JPA menghentikan biasiswa telah tersebar, ia menyebabkan keadaan panik,” beliau dipetik berkata demikian kepada pemberita di Wisma MCA hari ini.

Sebaliknya, beliau mengulangi bahawa sekarang, hanya mereka yang menerima bursari pra-universiti yang terjejas.

“Jangan heret skim lain ke dalam perkara ini,” tegas beliau.

Menurut laporan MStar online itu lagi, Dr Wee berkata JPA masih belum membuat pengumuman mengenainya.

“Pertama, anda tidak mempunyai bukti. Seterusnya, saya tidak menerima sebarang aduan seperti itu. Saya hanya boleh menyatakannya apabila saya menerimanya,” katanya seperti yang dilaporkan.

Sebelum ini dilaporkan bahawa Dr Wee telah membawa perkara itu ke Kabinet pada Rabu selepas penerima biasiswa bursari pra-universiti mengadu bahawa masih belum menerima afidavit kewangan daripada JPA.

Read more: http://bm.therakyatpost.com/berita/2016/01/21/dr-wee-ka-siong-nafi-umum-keputusan-berhenti-biasiswa-jpa/#ixzz3xtnyvTeY

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-