Sunday, February 28, 2016

Ku Nan: Jangan ambil risiko tukar kerajaan

Khairil Ashraf | February 28, 2016

Apa yang dikecapi hari ini adalah disebabkan kerajaan yang kukuh dibina dengan kekuatan perpaduan nenek moyang kita.
KUALA LUMPUR: Rakyat Malaysia dinasihati supaya tidak mengambil risiko dengan menukar kerajaan diperintah oleh Barisan Nasional (BN) pada masa kini.

Menteri Wilayah Persekutuan, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor berkata, ini kerana apa yang dikecapi hari ini adalah kerana negara memiliki kerajaan yang kukuh iaitu BN.

“Semua bangsa, tanya diri anda..apa yang kita dapat hari ini, semuanya kerana kerajaan yang kukuh sekarang.

“Kita tak ingat semua itu, kita ambil mudah. Kadangkala kaum Cina ambil mudah kononnya nak tukar, nak ubah (kerajaan)..tapi saya nasihatkan jangan ambil risiko,” katanya semasa berucap pada Majlis Kenduri 1Wilayah Persekutuan Peringkat Setiawangsa di sini hari ini.

Tengku Adnan atau lebih dikenali sebagai Ku Nan berkata, nenek moyang kita pada masa dahulu telah membuat satu platform di mana kepelbagaian agama dan bangsa sebagai kekuatan kepada perpaduan negara ini.

“Kita mesti sentiasa bersatu padu. Tidak kita Cina, India, Melayu, Kadazan, Iban, anda Kristian, Buddha, Muslim kita mesti sentiasa bersama. Itu yang paling penting,” katanya.

Beliau yang juga merupakan Setiausaha Agung UMNO turut menasihatkan penduduk Setiawangsa agar memberitahu Ketua UMNO Bahagian Setiawangsa Tan Sri Zulhasnan Rafique sekiranya mahukan pertolongan.

“Bagi tahu apa yang kita perlu lakukan kerana kita tak nak kita hanya tolong orang Melayu manakala yang Cina kata kita tak tolong Cina, padahal bukan kita tak tolong Cina, tetapi pemimpin Cina tak peduli kepada bangsa Cina, ini masalah.

“Jika anda tidak dapat lakukan, bagi kepada orang lain untuk buat,” tegasnya.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-