Monday, March 21, 2016

Agak-agaknya ade telo ke pemimpin Umno ni nak sahut cabaran pemimpin Dap ni.......?

Kita selalu dengar kata-kata bahawa orang Umno ni kurang bijak. Perkataan ini juga pernah dikatakan oleh bekas pemimpin Umno nombor 1.

Disini Wak suka beri sedikit contoh ayat-ayat yang kurang bijak dari pemimpin Umno : 'Kalau ayam mahal, jangan makan ayam, makan ikan..... Kalau nak sebut semuanya pasti satu laman ni tak cukup tempat.

Wak sebenarnya bukan nya mahu mempertahankan Ketua Menteri P Pinang ni. Tapi cuma mahu memberi sedikit gambaran tentang sesetengah pemimpin Umno yang kurang bijak.

Sepatutnya pemimpin Umno ni tidak sahaja 'pandai' berhujah dalam parlimen sahaja, sebaliknya dia juga sanggup berhujah mempertahankan hujah2 nya itu di luar parlimen juga.

Di sini nampak kebijaksanaan KM P Pinang yang menjemput pemimpin Umno itu bermuzakarah dengan baik di luar parlimen pula untuk membuktikan kebenarannya.

Malangnya pemimpin Umno ni tidak sanggup berhadapan dengan KM P Pinang di luar parlimen agaknya. Alasan-alasan penolakan beliau juga sangat lemah dan daif.

Sekarang sekali lagi KM P pinang 'mencabar' pemimpin Umno kita ni supaya mengulangi kata-katanya itu di luar parlimen.

Sanggup kah pemimpin Umno ini menerima cabaran kedua dari KM P Pinang ni? Atau pun pemimpin Umno ini akan memberi berbagai alasan untuk menolaknya.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-