Monday, March 7, 2016

Rosmah beri angpau pada 14 rumah kebajikan

Zulaikha Zulkifli
Badan Amal dan Kebajikan Tenaga Isteri-isteri Menteri dan Timbalan Menteri (BAKTI) bersama YTL Corp Bhd hari ini memberi angpau serta sumbangan kepada 14 buah rumah kebajikan.

Rosmah Mansor selaku yang dipertua BAKTI menyampaikan sumbangan RM5,000 kepada setiap rumah kebajikan dan memberi angpau kepada kira-kira 1,000 tetamu yang hadir.

Sumbangan itu diberi sempena majlis minum petang sambutan Tahun Baru Cina yang diadakan di sebuah hotel terkemuka di ibu negara hari ini.

Rosmah yang mengenakan baju batik rasmi BAKTI berwarna merah jambu itu turut menuju ke setiap meja untuk bersalaman dan menyerahkan angpau.
Malah terdapat juga beberapa tetamu yang hadir mengambil kesempatan bergambar serta berselfie bersama isteri perdana menteri itu.

Sebelum itu, Rosmah bersama wakil YTL Corp Bhd serta wakil daripada beberapa rumah kebajikan turut menyempurnakan acara menggaul yee sang.

Selain itu, acara lain bagi majlis sambutan pada petang ini juga diserikan lagi dengan nyanyian koir serta persembahan tarian daripada kanak-kanak Program Asuhan dan Didikan awal kanak kanak (PERMATA) Seni.

Antara rumah kebajikan yang hadir dan menerima sumbangan ialah Chempaka Buddhist Lodge, Rumah Orang-orang Tua Seri Setia, Rumah Charis dan Shelter Home.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-