Sunday, March 27, 2016

Tindakan Ku Li beri kekuatan tambahan kepada Umno

ERMA YUSNIDA JUSOH
27 MAC 2016
Tengku Razaleigh Hamzah
KUANTAN - Tindakan veteran Umno Tengku Razaleigh Hamzah menandatangani 'Deklarasi Kelantan' yang menyatakan sokongan penuh terhadap kepimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak baru-baru ini disifatkan sebagai kekuatan tambahan kepada Presiden Umno seterusnya kepada parti.

Ahli Majlis Tertinggi Umno, Datuk Seri Tajuddin Abdul Rahman berkata, sokongan daripada Tengku Razaleigh yang juga Ahli Parlimen Gua Musang itu yang dianggap sebagai tokoh hebat dalam arena politik negara ini.

Menurutnya, sokongan daripada tokoh yang telah lama dalam politik yang ada rekod yang baik dalam Umno amat dialu-alukan.

“Semua sedia maklum bahawa sebelum ini veteran Umno itu lebih cenderung memihak kepada bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad namun dengan menandatangani 'Deklarasi Kelantan' itu ia jelas menunjukkan Tengku Razaleigh sudah berpihak kepada kepimpinan Najib sedia ada,” katanya kepada pemberita selepas melawat booth jualan sempena Karnival Industri Kecil dan Sederhana (IKS) Wilayah Timur 2016 di East Coast Mall, hari ini.

Pada 24 Mac lalu, Tengku Razaleigh menandatangani deklarasi itu di hadapan Najib pada pertemuan Umno Kelantan dengan Najib yang berlangsung di bangunan Parlimen di Kuala Lumpur.

[ARTIKEL BERKAITAN: Ku Li tandatangan deklarasi sokong Najib sebagai PM]

'Deklarasi Kelantan' itu kemudiannya diserahkan kepada Presiden Umno itu oleh Pengerusi Umno Kelantan, Datuk Seri Mustapa Mohamed.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-