Sunday, April 24, 2016

Kerajaan negeri lemah, ADUN Pulau Pinang sukar bantu rakyat

FMT Reporters

Sistem pentadbiran yang lemah kerajaan negeri Pulau Pinang pimpinan DAP adalah punca mereka tidak dapat membantu golongan miskin.
PETALING JAYA: Sistem pentadbiran kerajaan negeri Pulau Pinang pimpinan DAP yang lemah adalah punca bantuan kepada golongan miskin tidak dapat disampaikan.

Demikian disuarakan oleh dua Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pakatan Harapan yang kecewa apabila usul mereka terhadap pembangunan rohani rakyat negeri itu asyik ditolak.

ADUN Penanti, Dr Norela Ariffin mendedahkan usulnya di DUN telah ditolak secara mengejut sebanyak 13 kali sejak tahun 2013.

“Saya tidak tahu kenapa usul saya ditolak tetapi ia tidak akan membuatkan saya berhenti untuk bersuara demi orang ramai yang menghadapi banjir kilat dan masalah gangguan elektrik di kawasan luar bandar.

“Peruntukkan yang diberikan bagi kawasan saya terlalu kecil untuk saya suarakan masalah ini. Saya perlu memperbetulkan masalah ini dengan membawa usul berkaitan namun ia ditolak,” katanya seperti yang dilaporkan oleh New Straits Times.

Sementara itu, ADUN Berapit, Ong Kok Fooi juga kesal apabila tidak diberikan penglibatan penuh sebagai salah seorang penggubal undang-undang di Pulau Pinang.

Menurutnya, beliau telah bekerja siang dan malam selama lapan tahun dan isu-isu yang diketengah seperti kesesakan lalu lintas dan perancangan yang kurang baik kerajaan tempatan tidak pernah diberi perhatian.

“Saya telah menyuarakan rungutan orang ramai di kawasan DUN saya tetapi amat menyedihkan apabila tiada apa yang telah dilakukan,” ujarnya.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-