Monday, April 4, 2016

Video: Jijik! Kencing tadah plastik sambil berniaga air

Rakaman video menunjukkan seorang lelaki didakwa peniaga air di Pasar Kedai Lalat, Kota Bharu kencing berdiri di gerai jualannya.

PENGOTOR – itu yang boleh dikatakan terhadap video yang dirakam pengunjung Pasar Kedai Lalat, Kelantan lalu dikongsikan di Facebook ini.

Bagi orang Kelantan, pasar Kota Jembal atau Kedai Lalat tak asing lagi buat mereka kerana pelbagai barangan boleh dibeli di sana daripada pakaian hinggalah aneka makanan.

Bagaimanapun di sebalik barisan penjual makanan yang berderet dan pengunjung lalu lalang, salah seorang peniaga dikesan melakukan perbuatan kotor lagi menjijikkan.
Video yang kini tersebar di laman sosial, menunjukkan seorang penjual kuih dan air bertindak membuang air kecil secara berdiri di tempatnya berniaga tanpa mempedulikan orang sekeliling.

Selepas selesai, air kencingnya itu yang hanya ditadah menggunakan beg plastik kemudian disangkut di gerainya sahaja. Sesiapa pun tentu kembang tekak menonton rakaman ini bukan?

Diharapkan majlis perbandaran atau pihak yang berkenaan dapat melakukan sesuatu bagi memantau tahap kebersihan peniaga makanan di sana apatah lagi pasar Kedai Lalat antara lokasi yang turut jadi tumpuan pelancong apabila berkunjung ke negeri Kelantan. – MYNEWSHUB.CC
Oleh: Rem Ramzi

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-