Monday, May 16, 2016

Inilah berita baik yang sangat2 ditunggu oleh UMNO/BN

PRK Sungai Besar: Amanah sudah hantar tiga nama

MOHD IZZATUL IZUAN TAHIR
16 MEI 2016
Azhar Ab Shukur.
SUNGAI BESAR - Parti Amanah Negara (Amanah) Sungai Besar mengakui telah menghantar tiga senarai nama calon kepada Amanah Negeri sebelum diputuskan Amanah Pusat sebagai persediaan sekiranya parti itu bertanding dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen itu.

Ketuanya, Azhar Ab Shukur membayangkan tiga nama yang diketengahkan itu adalah terdiri dalam kalangan calon tempatan yang amat dikenali dan mesra pengundi di Parlimen Sungai Besar.

Azhar memberitahu, mereka menghantar senarai calon itu dua hari lalu dan tidak boleh mendedahkan nama berkenaan selagi tiada arahan dan perbincangan yang diputuskan bersama antara Amanah dan Pakatan Harapan.

“Soal Amanah akan bertanding pada PRK ini bergantung kepada Pakatan Harapan. Kita tunggu keputusan yang dicapai antara tiga gabungan parti ini dalam waktu terdekat,” katanya kepada Sinar Harian.

Ditanya kesediaan Amanah untuk bertanding tiga penjuru di Parlimen Sungai Besar, Azhar memberitahu, sekiranya Amanah bertanding di kerusi itu, parti itu tidak bergerak bersendirian kerana mendapat sokongan penuh daripada PKR dan DAP.

“Saya rasa tiga parti gabungan ini (Pakatan Harapan) mampu memberi persaingan besar kepada BN. Kita sudah cukup bersedia bertanding tiga penjuru jika diputuskan Majlis Presiden,” katanya.

Beliau berkata, walaupun Amanah secara rasminya baharu sebulan ditubuhkan di Kawasan Sungai Besar, namun pihaknya tetap optimis mendapat sokongan baik daripada pengundi di Parlimen berkenaan.

“Masa mula dibuka (jawatankuasa) penaja Amanah di Sungai Besar, kita baru ada tiga cawangan di sini, tapi selepas dibuka ada penambahan hampir setiap minggu.

“Kita bergerak secara agresif bagi meyakinkan rakyat supaya menerima Amanah dan PRK inilah peluang untuk kami terangkan kepada orang ramai tentang parti ini,” katanya.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-