Friday, May 6, 2016

Pas masuk Sarawak bukan mahu 'mengajar'

RAZIATUL HANUM A.RAJAK
6 MEI 2016
Nasrudin Hassan
SHAH ALAM – Pas menyifatkan kehadirannya ke Sarawak demi membantu rakyat negeri itu supaya mereka dapat menikmati hak yang sepatutnya diterima.

Ketua Penerangannya, Nasrudin Hassan berkata, kehadiran parti Islam itu juga untuk mengangkat suara rakyat yang diwakili ke Dun Sarawak agar mendapat perhatian wajar dari kerajaan yang memerintah.

“Bukanlah bermaksud untuk mengajar rakyat Sarawak yang pastinya bijak menentukan pilihan dan masa depan mereka.

“Namun hadirnya kita adalah untuk mengajak rakyat Sarawak memimpin kebangkitan dan melakukan perubahan ‘Untukmu Sarawak’ demi Sarawak sejahtera, makmur dan membangun dengan adil dan saksama,” katanya dalam satu kenyataan.

Dalam pada itu, beliau juga menyifatkan negeri itu memerlukan pembangkang yang konstruktif dan baik ke arah mewujudkan suasana semak dan imbang dalam pentadbiran dan pemerintahan negeri itu.

“Ini sangat penting demi memulangkan sesuatu yang positif kepada rakyat. Pas bertanding 11 kerusi sahaja (dalam Pilihan Paya Negeri Sarawak) dan bersedia untuk menjadi pembangkang yang membina sekaligus menyuburkan proses demokrasi di Dun Sarawak.

“Pada masa yang sama, Pas mengemukakan calon yang berwibawa, berilmu dan mempunyai moral yang tinggi sebagai asas kepercayaan yang layak diharapkan oleh rakyat Sarawak,” katanya.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-