Thursday, June 23, 2016

Najib umum duit raya RM500 untuk peneroka Felda

FMT Reporters

Perdana Menteri ambil keputusan tambah RM200 selepas berbincang dengan Tan Sri Isa Samad.
PETALING JAYA: Kira-kira 99,046 peneroka Felda seluruh negara akan menerima duit raya Aidilftri RM500 seorang daripada kerajaan, umum Perdana Menteri hari ini.

Datuk Seri Najib Razak membuat pengumuman itu dalam ucapan perasmian program Ihya Rahman Ramadan Warga Felda peringkat kebangsaan 2016 di Dewan Semai Bakti Felda Chini Timur 3 di Pekan, Pahang.

“Teks ucapan saya hari ini yang telah disediakan sepatutnya umum duit raya sebanyak RM300 seorang, namun setelah saya berbincang dengan Isa (Pengerusi Felda), beliau berkata di Kuala Kangsar kita beri RM500 kepada Risda.

“Jadi Felda tidak boleh kalah, kira punya kira saya kata tak apalah, kita tambah lagi RM200, semoga sumbangan ini akan dapat membantu peneroka membuat persiapan hari raya dengan lebih gembira,” katanya lapor Bernama.

Di hadapan hampir 4,000 hadirin, Najib turut berkongsi kegembiraan diatas kemenangan besar BN dalam pilihan raya kecil Sungai Besar dan Kuala Kangsar Sabtu lepas.

“Kita tolong rakyat bina sekolah, bina rumah, bina jalan bukannya bagi makan dedak. Dedak itu makanan haiwan, kalau kita beri bantuan pun, itu bermakna kita prihatin dengan keperluan rakyat. Inilah kerajaan BN (Barisan Nasional),” katanya.

Sebelum ini, Kerajaan Terengganu dan Kerajaan Sabah mengumumkan pemberian duit raya RM500 kepada anggota perkhidmatan awam negeri.

Kerajaan Selangor pula mengumumkan pemberian bonus raya 1.5 bulan untuk penjawat awamnya.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-