Tuesday, June 7, 2016

PAS bukan parti yang senang ditonggang terbalik - Hadi

Alyaa Alhadjri
Datuk Seri Abdul Hadi Awang hari ini secara berseloroh berkata, logo parti itu yakni 'bulan' menunjukkan bahawa PAS adalah satu-satunya parti politik di Malaysia yang tidak mudah ditonggang terbalikkan.

Oleh itu, rakyat di kerusi Parlimen Sungai Besar perlu memberi sokongan yang padu kepada calon PAS, Dr Abdul Rani Osman, gesa presiden parti Islam itu.

"Anda pusing 'dacing' ia boleh tonggang terbalik. Segi tiga Amanah juga boleh pusing-pusing.

"Tetapi bulan itu bulat dan anda tidak boleh pusing-pusing atas bawah," kata Hadi semasa majlis yang dianjurkan oleh sayap penyokong bukan Islam PAS di dewan komuniti Bagan Sungai Besar, Sungai Besar.

Dalam ucapannya, Hadi juga berusaha untuk meyakinkan kira-kira 300 orang yang hadir mengenai Rang Undang-undang (RUU) persendirian beliau untuk meminda Akta 355 yang tidak akan memberi kesan kepada bukan Islam dalam apa jua cara .

Beliau turut menegaskan bahawa di Malaysia, sentiasa wujud dua set undang-undang untuk menampung keperluan orang Islam dan bukan Islam di negara ini.

"Sebagai contoh , apabila melibatkan hal perkahwinan , anda tidak boleh mempunyai hanya satu set undang-undang sahaja.

"Setiap agama akan berkahwin dengan cara berbeza," katanya, sambil menambah bahawa satu set undang-undang diperlukan untuk perkara-perkara lain, contohnya memandu.

[Baca berita penuh]

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-