Klik kelaman FB Wak Labu Farm

Thursday, June 30, 2016

Rasuah: Bila fitnah makan diri

Editor: Adamyan
WIRID DAP dalam politik di Malaysia ni dua saja, rasuah dan perkauman atau dalam bahasa ibunda mereka, corrupt & racist. Jangan salah sikit sajalah orang UMNO ni kang, rasuah sesaja, rasis sesaja, takdelah lain melainkan dua tu.

Datuk Seri Najib saja sebagai contoh.

Bila melata pembohongan mengenai 1MDB dan dana RM 2.6 billion, bukan main sakan orang DAP menuduhnya perasuah, walhal dimana kepentingan peribadi yang diperoleh yang nak kata rausah? Takde pun, tapi ada ke puak-puak ni peduli?

Hari-hari Najib digelar macam-macam, pencurilah, perompaklah, rasuahlah, takde pun masuk Mahkamah lagi, jangan kata dijatuh hukumlah kan.

Penyudahnya sekarang tengok, siapa yang masuk Mahkamah hari ini sebab rasuah? Kepala DAPlah, siapa lagi. Walaupun baru nak didakwa tapi malu, memang malu. Sebab banyak sangat mengata orang kan, rupanya orang sendiri yang berkebarangkalian masuk ke dalam.

Yang orang UMNO hampir setiap hari dituduh rasuah ni, takde pulak masuk Mahkamah, dia yang jarang-jarang disebut dan dikaitkan ini pulak masuk Mahkamah dahulu – sebab rasuah.

Pengajaranlah ni kepada pemimpin pembangkang dan penyokong yang banyak mulut tu. Jangan cakap meningi diri macam malaikat sangat, ingat, orang DAP pun manusia biasa jugak, boleh buat silap pada bila-bila masa.

Satu lagi, tolonglah hormat undang-undang. Yang berkumpul pegang lilin apa segala tu jadah apa? Ini bukan pertama kali yang berkenaan dibicara di Mahkamah. Sebelum ni pun dia dah pernah menghadapi prose sama, malah dihukum penjara selama satu tahun pun.

Biarlah proses pengadilan berjalan tanpa gangguan, bersepah pun peguam DAP membantunya tu, apa masalahnya?