Monday, July 11, 2016

Mengapa umat Islam harus boikot MIC pada PRU akan datang.........?

Hudud: Tak adil ada dua undang-undang di Malaysia, kata T.Mohan

pada 09-07-2016 10:07
Oleh Muhammad Asyraf Azlan

SUBANG JAYA: Naib Presiden MIC, Datuk T. Mohan berpandangan adalah 'tidak adil' jika terdapat dua jenis undang-undang di dalam sesebuah negara dalam menjatuhkan hukuman kepada seseorang, ujarnya sebagai respon kepada Rang Undang-Undang (RUU) Persendirian pindaan akta 355 yang dibawa oleh Ahli Parlimen Marang, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Mengapa Naib Presiden MIC, Datuk T Mohan harus menyebok tentang al-ehwal agama Islam kita? Sepatutnya beliau tidak perlu menyentuh apalagi mempertikaikan Rang Undang-undang (RUU) Persendirian pindaan akta 355 yang dibawa oleh Ahli Parlimen Marang, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Undang-undang Islam ini sebenarnya sedikit pun tidak ada kena mengena dengan agama lain.  Wak pun hairan juga mengapa kaum kafir di negara ini bersungguh-sungguh sangat menentang rang undang2 Islam ini.

Naib Presiden MIC ini harus sedar bahawa setiap kawasan DUN atau Parlimen yang mereka menangai hanya dengan sokongan kaum Islam. Wak yakin jika kaum Islam tidak lagi membantu MIC, satu kerusi pun sukar dimenangi mereka.

Dengan penjelasan dari Naib Presiden MIC ini umat Islam harus berfikir panjang sama ada masih lagi mahu membantu parti yang terang2 'menolak' Islam.  

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-