Thursday, July 14, 2016

......sejauh mana keikhlasan Pas dalam memperjuangkan Islam ?


Gencatan politik: AMANAH harap PAS tak 'U-turn'
Anne Muhammad Hari ini, 5:05 petang Hari ini, 7:18 malam

Walaupun DAP dan PKR hari ini dilihat menyambut baik tawaran 'gencatan senjata' oleh PAS, rakan sekutunya dari Parti Amanah Negara (AMANAH) mahu parti itu berbincang terlebih dahulu di peringkat kepimpinan.

Pengarah Komunikasi AMANAH, Khalid Samad berkata perkara itu penting supaya PAS lebih istiqamah dalam menentang Umno serta tidak membuat 'pusingan U'.

“Kami sentiasa bersatu menentang BN. Tapi PAS sendiri yang sebaliknya.........


PRK Sungai Besar dan Kuala Kangsar telah banyak memberi kesedaran pada PAS. Perjuangannya secara bersendirian telah mendatangkan balapetaka buruk. Boleh dikatakan Pas sudah kalah 'teruk' dalam kedua-dua kawasan Parlimen itu.

Kini PAS mulai sedar parti itu tidak boleh pergi kemana-mana tanpa bantuan dari parti2 lain dalam pembangkang. PAS sudah jadi seolah-olah 'kera sumbang' dalam politik. 

PRU-14 semakin hampir, PAS sudah tiada pilihan lain untuk terus hidup, 'berkerjasama' dengan UMNO, atau kembali ke dalam 'Pakatan'. 

PAS harus ingat bahawa perjuangan teras parti itu ialah untuk menegakkan undang2 Islam dan seterusnya menubuhkan sebuah negara yang diperintah mengikut undang-undang Islam.

Umum sudah mengetahui dengan jelas dan nyata bahawa 'Pakatan Harapan' yang diterajui oleh DAP sudah terang2 menolak RUU Hudud yang diperjuangkan PAS selama berdekat-dekat itu. Yang pasti DAP akan hanya boleh menerima PAS jika sanggup melupakan perjuangan Islamnya. 

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-