Friday, September 16, 2016

Dr. Haron Din kritikal, koma

OLEH MANZAIDI MOHD AMIN
Dr. Haron Din
Mursyidul Am Pas, Datuk Dr. Haron Din kini dilaporkan koma dan bergantung kepada sistem sokongan hayat di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Stanford San Francisco, California.

Menurut anaknya, Hamdi Harun, ayahnya yang dipanggil Baba, turut mengalami pendarahan teruk dan keadaannya agak kritikal.

“Baba dlm keadaan koma, tolong sampaikan pada TG (Datuk Seri Abdul Hadi Awang) dan pimpinan Pas, Dr (doktor) kata sudah tiada harapan, bleeding teruk, now on life support, hanya tunggu masa utk cabut mesin dan biar Baba pegi menemui Rabbul Alamin dgn aman,” kata Hamdi menerusi aplikasi whasap kepada Ketua Penerangan Pas, Nasruddin Hasan.

Sementara itu, menurut Nasruddin, beliau menerima berita itu kira-kira jam 2.45 pagi tadi.

“(Dr. Haron) Masih koma… saya masih menunggu makluman terkini dari Hamdi yang berada di California. Mereka kata, jika cabut sistem sokongan hayat, memang meninggal,” katanya.

Mac lalu, Dr. Haron menjalani rawatan jantung di Institusi Jantung Negara (IJN) dan menjalani pembedahan pintasan jantung di Hospital Stanford pada 2 April lalu.

Dua anaknya kini berada bersama doktor, manakala ahli keluarga yang lain menunggu di luar.

Bagaimanapun, berita kematian Dr. Haron sudah tersebar, yang memaklumkan Mursyidul Am Pas itu meninggal pada jam 1.50 pagi tadi.

Berita itu kemudian dinafikan Nasruddin.

- MalaysiaGazette

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-