Friday, September 23, 2016

Felda diiktiraf badan pembangunan tanah paling berjaya di dunia - Najib

Lembaga Kemajuan Tanah Persekutuan (Felda) diiktiraf sebagai badan pembangunan tanah paling berjaya di dunia yang tidak dapat disaingi oleh badan pembangunan tanah di negara lain.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak berkata, walaupun banyak negara luar seperti Afrika cuba mengguna pakai dan mencontohi modul pembangunan Felda yang diasaskan oleh Perdana Menteri kedua, Tun Abdul Razak Hussein sejak 60 tahun lalu, namun tidak mampu dilaksanakan dengan jayanya.

"Apabila ketua kerajaan mereka datang ke sini, kita bawa melawat ke tanah rancangan Felda dan mereka kagum dan berhasrat untuk membawanya pulang ke negara masing-masing. Kita sendiri hantar rombongan Felda untuk membantu.

"Bagaimanapun perkara itu tidak menjadi kerana kerajaan mereka tidak mampu untuk melaksanakannya melainkan kita yang berani dan dapat membangunkan Felda sehingga berjaya dan dikenali di peringkat antarabangsa," katanya.

Najib berkata demikian ketika berucap merasmikan Hari Peneroka Felda 2016 Peringkat Kebangsaan yang bertemakan 'Mensyukuri Nikmat, Kebersamaan dan Kebersatuan'di perkarangan Stadium Tun Abdul Razak, Jengka di Maran hari ini.

- Bernama

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-