Sunday, October 30, 2016

Husni mungkin dicantas kerana ucapan 1MDB

FMT Reporters :

PPBM ramal Umno akan menjadikan bekas menteri kewangan II sebagai contoh kepada ahli parti.
PETALING JAYA: Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) Perak percaya serangan Umno terhadap Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah isyarat bekas menteri kewangan II itu akan dipecat.

Penyelarasnya Hamidah Osman, dahulunya Ketua Wanita Umno Bahagian Gopeng, meramalkan tindakan yang akan Umno ambil bagi membendung kritikan berkenaan isu 1Malaysia Development Berhad (1MDB) dalam parti lamanya.

“Saya tak terkejut kalau beliau dipecat sebab kita dapat lihat sudah ada kritikan dibuat selepas persoalan itu ditimbulkan. Perkara lain mungkin menyusul,” katanya menurut Sinar Harian.

Ahli Parlimen Tambun memngeluarkan beberapa kenyataan yang kritikal terhadap 1MDB dalam perbahasan Bajet 2017 minggiu lepas. Beliau meletak jawatan daripada Jemaah Menteri pada Jun.

Hamidah, yang dipecat Umno tahun lepas percaya kepimpinan parti lamanya itu kan menjadikan Husni sebagai contoh kepada ahli parti.

“Sebabnya, kalau diam maknanya betullah apa yang dipersoalkan Ahmad Husni dan dari situ akan ada lagi yang akan buka mulut tentang 1MDB ini,” katanya.

“Melihat keadaan hari ini, boleh saya katakan Umno telah hilang pertimbangan. Sesiapa yang menentang arus pasti akan jadi mangsa.”

Hamidah berkata skandal 1MDB membuka mata ramai pihak dan menghancurkan wibawa Umno.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-