Wednesday, October 12, 2016

Penyokong Saiful sorak 'Mati Anwar' di luar mahkamah

Tarrence Tan
October 12, 2016

Kira-kira 50 orang berkumpul di luar mahkamah pada jam 10 pagi ini untuk menunjukkan solidariti kepada Saiful Bukhari.

VIDEO INSIDE
PUTRAJAYA: Penyokong Mohd Saiful Bukhari Azlan hari ini berkumpul di luar Mahkamah Persekutuan bagi menunjukkan solidariti kepada mangsa liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim itu.

Kumpulan kira-kira 50 orang itu yang memperjuangkan “Keadilan untuk Saiful” berhimpun di luar Istana Kehakiman, sekitar 10 pagi ini.

Salleh Ismail yang mengetuai kumpulan itu, melaungkan slogan “mati Anwar” dan “mati PKR” bersama penyokong lain, dengan ada di kalangan mereka yang memegang sepanduk dan kain rentang memperjuangkan “Keadilan untuk Saiful”.

Beliau berkata, mereka menentang perbicaraan Anwar yang sering ditangguhkan dan menyifatkan tindakan merujuk bekas ketua pembangkang itu sebagai tahanan politik, tidak munasabah.

“Kami berada di sini hari ini kerana Anwar masih tidak boleh menjelaskan bagaimana sperma dia ditemui di badan Saiful.

“Malah, peguamnya juga tidak boleh menjelaskannya dan mereka menangguhkan perbicaraan sebanyak 69 kali. Sebaliknya, mereka asyik kata Anwar adalah tahanan politik,” katanya.

Anwar yang sedang menjalani hukuman penjara 5 tahun, selepas Mahkamah Persekutuan pada 10 Februari 2015, memohon untuk mengetepikan keputusan Ketua Hakim Negara, Tun Arifin Zakaria, yang mendapati dia bersalah meliwat Saiful Bukhari, pada 2008.
Pautan video:

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-