Thursday, November 10, 2016

Rakan golf Najib Razak kini Presiden Amerika Syarikat, Soros boleh lupakan Malaysia

Donald Trump (Republikan) bakal mengangkat sumpah sebagai Presiden Amerika Syarikat ke 45 menggantikan Presiden Barrack Obama setelah menewaskan lawannya dari Demokrat, Hillary Clinton sebentar tadi.

Trump merupakan calon bukan pilihan memandangkan pelbagai kenyataan beliau yang dilihat kontroversi dan mengelirukan. Kesemua pemerhati politik menganggap Clinton akan menang dalam pemilihan kali ini.

M'sian PM Najib is a golfing buddy of Trump and has a signed photo of them both on his desk from the Donald inscribed 'To my favourite PM'

Apa yang menarik, wartawan BBC Asia Tenggara, Jonathan Head mendedahkan Trump merupakan rakan permainan golf Perdana Menteri Malaysia, Mohd najib Razak. Malah terdapat tandatangan Trump ke atas gambar mereka berdua dengan tulisan “To my favourite PM”.

Kekalahan Clinton juga boleh menjejaskan harapan pembangkang di Malaysia untuk mendapat sokongan Amerika Syarikat. Beberapa NGO pembangkang dan portal Malaysiakini diketahui menerima dana dari George Soros. Soros merupakan penyokong kuat Clinton.

Sekiranya Clinton menang tidak mustahil Soros akan menggunakan Presidem US bagi memenuhi agenda beliau di Asia Tenggara termasuk Malaysia.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-