Friday, December 2, 2016

Najib bawa balik berbillion pelaburan luar negara......

NAJIB BAWA BALIK BERBILLION PELABURAN LUAR NEGARA, AZMIN BALIK DARI JEPUN BERAPA SEN DAPAT?
Adamyan

KETIKA mengadakan lawatan ke beberapa buah negara, dari China sehingga ke Jerman sebelum menghadiri mesyuarat APEC di Peru, Perdana Menteri, telah berjaya membawa balik beratus billion ringgit nilai pelaburan ke Malaysia.

China, RM 144 billion, Jerman Euro 1 Billion sementara di Jepun, selain meneruskan rundingan pelaburan sedia ada di negara ini, Najib berjaya juga berjaya membawa balik 2 buah kapal perang untuk digunakan pasukan APMM hasil sumbangan kerajaan Jepun.

Pendek kata ada hasil dan hasil ini akan akhirnya dinikmati rakyat Malaysia dalam bentuk peluang pekerjaan serta peluang ekonomi untuk kontraktor tempatan – tak lupa mengukuhkan pertahanan pesisir pantai.

Ironinya, tak lama selepas lawatan pelaburan Najib, Azmin juga mengadakan lawatan pelaburan ke luar negara dengan negara Jepun menjadi pilihan. Pemergian itu begitu diwar-warkan, jumpa orang sana jumpa orang sini, orang penting-pentinglah ni.

Tapi tidak adakah yang bertanya, apa hasil yang Azmin bawa balik untuk rakyat negeri Selangor selepas lawatan tersebut? Berapa billion, berapa ratus juta atau apa jua nilai pelaburan yang berjaya dijamin untuk disumbang balik kepada rakyat Selangor. Khabarnya balik dah beberapa hari, apa buah butir pun tak tahu lagi ni.

Mungkin nilainya tidaklah sehebat apa yang Najib bawa balik, itu kita faham sebab selain Najib lebih bijak dari Azmin, Najib juga ketua sebuah negara berbanding Azmin hanya sebuah negeri. Tapi mesti ada hasillah, takkan pergi saja?

Takkan melawat saja kan?

Oleh yang sedemikian, sementara menanti hasil lawatan itu diumumkan, nasihat kepada pembangkang kalau tidak boleh menunjukkan hasil, berhenti mempersoal apa yang Najib buat. Pelaburan yang dibawa Najib memberi kesan kepada seluruh negara, termasuk Selangor sedangkan misi pelaburan untuk Selangor masih tidak menunjukkan apa-apa hasil.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-