Tuesday, January 10, 2017

Apa rahsia Isa Samad hingga Najib sayang: Soal PAS

 Berita Utama
BANGI, 11 Rabiulakhir 1438H, Selasa – Kenapa Datuk Seri Najib (Razak) terlalu sayang kepada (Tan Sri) Isa Samad? Apakah rahsia kekuatan Isa Samad sehingga beliau kebal di Felda?, soal Naib Presiden PAS, Ustaz Idris Ahmad.

Sedangkan, katanya, masalah di Felda bermula sejak Isa menjadi Pengerusi Felda pada 2011, sehingga menimbulkan keresahan di kalangan warga agensi tanah Persekutuan itu.

“Daripada awal lagi beliau dilantik sudah menimbulkan keresahan di kalangan penghuni Felda. Beliau yang mempunyai rekod yang tidak bersih di dalam Umno, tetapi tetap juga dilantik. Kelam kabut dalam pengurusan Felda, walaupun mereka ini orang yang cukup setia dengan kerajaan,” katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

Ahli Parlimen Bukit Gantang itu berkata, Isa juga tidak mempedulikan bantahan pihak pengurusan Felda berikutan cadangan FGV untuk memiliki 37 peratus saham PT Eagle Hight Plantations (PT EHP), anak syarikat Rajawali Group, sebuah konglomerat perladangan terbesar Indonesia.

Katanya, walaupun Tan Sri Shahrir Samad mengganti Isa Samad sebagai Pengerusi Felda, namun Isa masih kekal sebagai Pengerusi FGV.

“Bolehkah Shahrir bergerak dengan bebas? Masalah Felda ialah masalah FGV yang dipengerusi oleh Isa Samad. Kenapa Datuk Seri Najib terlalu sayang kepada Isa Samad? Apakah rahsia kekuatan Isa Samad sehingga beliau kebal di Felda?,” katanya.

Ustaz Idris berkata, melantik Shahrir mungkin untuk meredakan kemarahan warga Felda yang memiliki 54 kerusi Parlimen.

“Ia merupakan stok penimbal BN dalam pilihan raya. Mungkin Najib sudah dapat menghidu kemarahan warga Felda yang akan bertukar haluan kepada PAS terutamanya apabila rungutan mereka tidak didengari oleh kerajaan. Maka Shahrir dilantik menjadi Pengerusi Felda yang baru,” katanya.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-