Thursday, January 26, 2017

Azmin Ali : PAS parti kukubesi, lupakan PAS parti sombong

Azmin Ali dilaporkan lebih memilih PPBM berbanding dengan PAS dalam isu kerjasama dengan Pakatan Harapan.

Menurut portal Malaysiakini, Azmin yang juga Timbalan Presiden PKR turut melabel PAS sebagai tidak demokratik dan mengamalkan kepimpinan “kuku besi”.
“Obama pun pernah katakan proses demokrasi adalah satu proses yang riuh. Ada yang setuju ada yang tak setuju. Tapi itu demokrasi.

“Tetapi kalau paksa kamu kena ikut cara aku, rentak aku itu bukan demokrasi, tetapi itu kuku besi,” tegas Azmin.

Beliau berkata demikian ketika ditanya sama ada ada PKR masih mahu bekerjasama selepas Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang telah ‘menasihati’ mana-mana pihak yang berhasrat untuk bekerjasama dengan parti Islam itu perlu mengikut rentak PAS.

Dalam masa sama, Azmin turut memaklumkan bahawa beliau bertemu dengan Presiden PPBM, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Pengerusi PPBM, Tun Dr. Mahathir Mohamad bagi membincangkan strategi pembangkang untuk PRU 14.

“Kita tidak tahu tarikh pilihan raya, strategi tidak boleh beritahu media ini..ini strategi. Kalau saya boleh umum (pilihan raya) saya setuju,” katanya ketika ditanya apa topik perbincangannya dengan wakil PPBM.

Walaupun, berita Azmin mengkritik PAS dan Abdul Hadi sebagai ‘kuku besi’ sudah menjadi tular di media sosial sejak semalam, namun tiada pembetulan dilakukan oleh pihak Azmin sehingga ke hari ini.

Ini seolah-olah mengesahkan bahawa Azmin memang berniat untuk menghina Abdul Hadi dan PAS dan bersedia untuk menolak parti Islam itu dalam PRU 14.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-