Friday, February 17, 2017

Azmin Ali, Zuraida: Kenapa kamu lupa penderitaan & pengorbanan Anwar Ibrahim?

1. MENGAPA pemimpin-pemimpin PKR tidak lagi bercakap mengenai DS Anwar Ibrahim impian Perdana Menteri mereka? Tidak ada lagi keyakinan oleh pemimpin-pemimpin PKR untuk menjadikan Anwar sbg PM ! Seolah-olah mereka semua berpuashati Anwar kekal dalam penjara & mereka boleh berjoli di luar menikmati keringat dan airmata darah Anwar!

2. Pada minggu lepas, di perkarangan Penjara Sg Buloh hanya kita-kira 200 orang sahaja yang hadir memperingati, memperjuangkan dan memberi semangat kepada perjuangan membebaskan Anwar. Yang lain walaupun dekat duduk dalam Selangor tetapi tidak pun menghadirkan diri.

2. Sebaliknya, mereka membawa ke sana ke mari Tun Dr Mahathir yang memecat Anwar (1998). Seolah-olah Tun M lah ketua baharu mereka. Anwar sudah menjadi sekunder.

3. Saya telah melawat seorang MT PKR. Beliau sampaikan hasrat supaya Anwar dibebaskan dengar apa cara sekalipun kerana Anwar sudah tua dan sering sakit-sakit. Beliau mahu DS Najib membantu Anwar.

4. Saya tidak yakin Tun M bersetuju Anwar menjadi PM. Sejak sekian lama Tun M berusaha menjatuhkan DS Najib, tidak pernah Tun M menyebut bersetuju Anwar dilantik sebagai PM. Jawapan standard "belum sampai masa, tunggu dan lihat". Bermakna Anwar bukan dalam perancangan mereka. Pasti orang lain.

5. Jika begini keadaannya, saya melihat PKR dalam krisis identiti. Mereka sudah tidak fokus.

6. Jika begitu, saya percaya satu-satunya jalan terbaik kepada Anwar ialah kembali kepada BN. Wakil rakyat UMNO beritahu kepada saya panggillah semula Anwar ke dalam UMNO. Tun M sudah tiada di dalam BN. DS Najib bukanlah musuh Anwar, dan Anwar bukanlah musuh politik Najib jua.

7. Anwar hanya boleh menjadi PM melalui BN. Di Indonesia, Jusuf Kalla tidak akan berjaya menjadi Naib Presiden jika tidak bersama kem Jokowi tempohari.

8. Begitu juga Anwar, dengan keadaan huru-hara dalam DAP sekarang, dan perebutan dalam Parti Pribumi, Anwar tidak akan berjaya menjadi PM selagi masih bersama mereka.

9. Pada bacaan saya, tujuan penubuhan Pribumi adalah untuk merosakkan Pakatan pembangkang dan menghalang Anwar menjadi PM. Terbukti 4 YB DAP keluar parti dan ianya tidak berlaku semasa Tun M tiada dalam pakatan. Ini satu pukulan mati kepada DAP.

10. Dikhabarkan beberapa YB DAP lagi akan keluar parti selepas kemasukan Zaid, kerana mereka tahu Zaid adalah proksi Tun M untuk merosakkan DAP.

11. Pada hemat saya parti Pribumi hanya bersandiwara. Jika anda tidak percaya cuba tanya soalan simple, "Jika Pakatan menang ada kah Anwar akan menjadi PM?". Saya pasti jawapan standard akan diulang lagi, "Tunggu lah, kita tidak bincang siapa akan menjadi PM".

12. Walhal pada tahun 2008 hingga 2013 jawapan muktamad pakatan pembangkang ialah "Anwar adalah PM jika menang". Hari ini mereka pening, tidak fokus, berpecah-belah dan hilang arah tuju.

13. Hanya Dr. Badrul Amin dan Ustaz Dr. Mohd. Nur Manutty kelihatan teguh pendirian dan fokus memperjuangkan pembebasan, keadilan dan meyakini Anwar Ibrahim? Yang lain kelihatan hanyut dengan seni politik Tun Dr. Mahathir.

SUMBER

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-