Monday, February 6, 2017

Muhyiddin akui kejayaan BN kemudi negara

by MT Webmaster

(Bernama) – Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu),Tan Sri Muhyiddin Yassin mengakui kejayaan kerajaan pimpinan Umno dan Barisan Nasional (BN) mengemudi Malaysia sehingga maju dan disifatkan sebagai negara Islam contoh.

Beliau berkata, kemajuan yang dilaksanakan Umno dan BN, menerusi pimpinannya yang silih berganti, tidak boleh dinafikan kerana Malaysia bermula daripada sebuah negara yang tidak mempunyai apa-apa selepas merdeka.

“Waktu itu ilmu yang ada kurang, tiada kilang, sekolah pun tidak sampai ke universiti, hidup melarat… tapi kalau lihat waktu ini, sedikit sebanyak hasil perjuangan itu mengangkat negara kita ke suatu tahap yang boleh dibanggakan,” katanya.

Muhyiddin berkata demikian semasa berucap pada Program Bicara Rakyat PPBM di Kampung Batu Sawar, Sungai Lembing di sini, semalam.

Ahli Parlimen Pagoh itu seterusnya mengakui ‘agak janggal’ untuk orang mendengar beliau berkata demikian kerana kedengaran seolah-olah beliau masih ‘berada dalam kerajaan’.

“Tapi kalau perkara itu merit, itu adalah meritnya. Apa yang benar itu benar. Dalam tempoh berpuluh tahun dengan dasar kerajaan dipelopori Umno dan BN negara kita menjadi negara maju, terkenal dan dalam konteks Islam, dikatakan negara contoh,” katanya.

Beliau juga mengakui tidak mudah untuk pembangkang menewaskan BN jika sekiranya tiada persefahaman antara mereka kerana peluang itu hanya wujud jika berhadapan dengan satu lawan satu pada pilihan raya umum akan datang.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-