Thursday, March 2, 2017

Hanya pemandu bodoh akan terus pandu, Dr M buat pusingan U


Bekas perdana menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad mengakui beliau membuat 'pusingan U' dengan menyebelahi pakatan pembangkang dan menggunakan analogi pemanduan untuk mewajarkan tindakan tersebut.

"Ya, saya membuat pusingan U. Hanya pemandu bodoh akan terus memandu apabila terlihat jalan raya telah diletupkan dan tidak lagi boleh dilalui.

"Untuk menyokong Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Abdul Razak yang dituduh mencuri berbilion-bilion ringgit dan Umno yang rasuah akan menjadikan saya pengkhianat kepada negara.

"Oleh itu, buat pusingan U," kata Dr Mahathir dalam catatan di blognya malam ini.

Tambah beliau, hanya orang 'bodoh atau rasuah' akan menyokong Najib dan mengabaikan kecaman antarabangsa berhubung dengan skandal 1MDB.

Mahathir turut memberi maklum balas kepada Pembantu Perdana Menteri, Datuk Seri Tengku Sariffuddin Tengku Ahmad yang menuduh bekas perdana menteri itu untuk merosakkan negara ini.

Mahathir menyenaraikan berjela-jela laporan berita antarabangsa yang menonjolkan rasuah yang serius di Malaysia sambil menekankan bukan beliau sahaja yang membangkitkan kebimbangan tersebut.

Tengku Sariffuddin sebelum ini dilaporkan berkata, Mahathir diibaratkan sebagai seekor 'harimau tua' yang digeruni selama 22 tahun sepanjang beliau berkuasa tetapi sekarang sering kali mengeluarkan kenyataan memalukan sama ada dengan niat berbohong untuk kepentingan politik atau nyanyuk.

Kata Tengku Sariffuddin, bekas perdana menteri sepatutnya bersara sepenuhnya kerana rakyat tidak mahu lagi mempercayai kata-katanya.

"Dulu ada 'harimau Asia' bernama Dr Mahathir yang digeruni semua orang, malah beliau sendiri mengakui dirinya seorang diktator sepanjang memegang tampuk kuasa selama 22 tahun.

"Harimau itu kini sudah tua sampai beliau suka sangat (pemimpin supremo DAP) Lim Kit Siang sehingga sanggup menerima individu yang dianggap sebagai pemimpin pembangkang untuk diangkat menjadi timbalan perdana menteri," kata beliau lagi.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-