Sunday, April 9, 2017

Mahathir boleh dipercayai setakat ini

NURUL KHALEEDA RASHIKIN
9 APRIL 2017
Presiden Parti Amanah Negara, Mohamad Sabu di Seminar Pemikiran Tuan Guru Nik Aziz di Dewan Himpunan Cina Selangor Kuala Lumpur (KLCAH). - Foto Sinar Harian oleh SHARIFUDIN ABDUL RAHIM

KUALA LUMPUR - Tindakan bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad yang berusaha menjatuhkan Umno-BN menunjukkan beliau sangat komited.

Presiden Amanah, Mohamad Sabu berkata, tindakan Mahathir yang bersungguh-sungguh untuk menjatuhkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan BN, mendapat kepercayaan Pakatan Harapan.

"Beliau (Mahathir) boleh dipercayai... setakat ini. Untuk masa akan datang kita tidak tahu.

"Sekarang dia sangat komited untuk jatuhkan kerajaan, karakternya begitu jadi kita mempercayainya.

"Esok, lusa kita tidak tahu apa akan berlaku," katanya ketika ditemui di Seminar Pemikiran Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat, hari ini.

Sebelum ini, parti Mahathir iaitu Bersatu telah menandatangani perjanjian kerjasama bersama Pakatan Harapan.

Mahathir turut dicadangkan supaya menjadi penasihat bersama dalam Pakatan Harapan supaya dapat membantu meringankan bebanan tanggungjawab Ketua Pembangkang, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail yang mempunyai banyak komitmen.

Mengulas mengenai cadangan tersebut, Mohamad Sabu mendakwa apa sahaja keputusan, mereka tetap bersama Pakatan Harapan.

"Tidak kira apa keputusan, kami bersama Pakatan Harapan, dan setakat ini kami juga turut bersama Mahathir dalam menjatuhkan kerajaan," katanya lagi.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-