Monday, May 15, 2017

Terluka dipanggil 'pak lebai', mahu tawan kerusi Putrajaya

Faiz Zainudin
May 14, 2017

PAS Wilayah Persekutuan mahu menghapuskan 'khurafat' kononnya parti 'pak lebai' tidak mampu keluar dari Pantai Timur dan Utara Semenanjung.
KUALA LUMPUR: Masih terluka dipanggil “pak lebai”, PAS Wilayah Persekutuan mahu menghapuskan sindiran parti lawan dengan meletakkan calon di kerusi Putrajaya, yang kini dikuasai Barisan Nasional (BN).

Pesuruhjaya PAS Wilayah Persekutuan, Mohamad Noor Mohamad berkata, PAS harus membuktikan mereka lebih dari sekadar parti “pak lebai” yang hanya boleh menguasai Kelantan, Terengganu, Kedah dan Perlis.

“Kita mesti pecahkan ‘khurafat’ ini. Kita kena bertanding di Putrajaya,” katanya dalam ucapan di Konvensyen Pilihan Raya PAS Wilayah Persekutuan hari ini.

“Kita pastikan perjuangan PAS boleh diterima seluruh masyarakat,” tambahnya.

Beliau berkata demikian merujuk kepada sindiran Timbalan Presiden PKR, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali, selepas Ahli Jawatankuasa Kerja PAS Pusat, Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz mengesahkan rancangan menawan Selangor.

“Ada tok lebai nak tawan Selangor. Kawasan sendiri pun tersungkur,” kata Azmin di Twitter 21 Mac lepas, dipercayai ditujukan kepada Nik Abduh, yang tewas dalam pemilihan kawasan Pengkalan Chepa.

Mohamad hari ini menyifatkan pandangan yang mahu mengehadkan peluang PAS kepada Kelantan, Terengganu, Kedah dan Perlis sahaja sebagai kenyataan bongkak dan sombong.

“Sebab itu DAP berani sebut PAS bertanding 4 buah negeri ini sahaja biar bandar-bandar ini dia yang tanding,” katanya.

Pada PRU-13, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor menewaskan pencabarnya, Datuk Husam Musa, yang ketika itu bertanding atas tiket PAS, dengan majoriti 5,541 undi. Daripada 15,791 pengundi berdaftar, BN peroleh 9,943 undi manakala PAS 4,402.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-