Monday, July 17, 2017

Negara binasa jika rakyat pilih Harapan

OLeh: LYN NASIR

17 JULAI: Rakyat diminta berfikiran lebih matang bagi menilai situasi politik semasa Pakatan Harapan kerana permasalahan dalam gabungan itu akan menghancurkan negara.

Menurut Pengerusi Gerakan Akar Umbi Malaysia (GAUM), Datuk Zulkarnain Mahdar berkata mereka masih gagal menamakan calon sesuai untuk jawatan Perdana Menteri Malaysia jika menjadi Kerajaan Persekutuan.
Meskipun Tun Dr Mahathir Mohamad sebelum ini pernah menamakan Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri, namun ia perkara yang mustahil kerana Anwar masih lagi berada di dalam penjara dan tidak membenarkan beliau bertanding pada Pilihan Raya Umum (PRU) akan datang.

Namun begitu, calon lain turut dinamakan oleh DAP dan PAN sekaligus menimbulkan ketamakan kuasa dari parti lain.

“Rakyat diminta berfikiran matang menilai keadaan politik semasa melibatkan gabungan parti-parti politik pembangkang PKR, DAP, PPBM dan PAN yang dinamakan Pakatan Harapan.

“Apabila Tun Mahathir atau Tan Sri Muhyiddin pula dipilih sebagai Perdana Menteri sehingga menunggu pemgampunan Di Raja untuk membolehkan Anwar bertanding pada pilihan raya kecil sebagai syarat untuk menjadi Perdana Menteri, timbul pula persoalan adakah dengan mudah Dr Mahathir atau Tan Sri Muhyiddin akan meyerahkan jawatan Perdana Menteri tersebut kepada Anwar Ibrahim, sebelum ini secara jelas Tun Mahathir dan Tan Sri Muhyiddin tidak bersetuju Anwar menjadi Perdana Menteri.

“Mungkin juga Dr Wan Azizah adalah calon sesuai sementara bagi jawatan Perdana Menteri Malaysia namun adakah dengan begitu mudah Azmin Ali termasuk Dr Mahathir dan Tan Sri Muhyiddin bersetuju dengan pemilihan ini,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.
Oleh hal demikian jelas Zulkarnain (foto), ianya bukan satu perkara yang ringan untuk diambil kira kerana ia mampu menjadi satu malapetaka yang besar buat rakyat Malaysia.

“Sebelum ini seluruh rakyat Malaysia telah menjadi saksi bagaimana huru haranya keadaan politik di negeri Selangor apabila berlakunya perebutan kuasa melibatkan jawatan menteri besar diantara Tan Sri Khalid Ibrahim, Datin Seri Wan Azizah dan Dato’ Seri Azmin Ali.

“Adakah keadaan yang sama akan dilalui oleh rakyat Malaysia apabila Pakatan Harapan diberikan peluang untuk memerintah Malaysia pada masa yang akan datang? Soalnya.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-